Zobacz pełną wersję : Skrócenie skrzyni biegów. Do zrobienia taki mod ?
Ostatnio pojeździłem kilkoma samochodami (clio, passat, golf) benzyna i ON. Auta jak auta, ale zauważyłem jedną rzecz wszystkie te auta miały duuużo krótszą skrzynię niż w ufo 1.8. Np passat przy 5 biegowej skrzyni miał max 80km/h na 2-gim biegu.
Zastanawiam się czy nie poprawiły by się osiągi przez skrócenie skrzyni biegów. Skrzynie do ufo kupi za 150-200zł, dać komuś do roboty i może by coś z tego wyszło.
Chodzi mi o przestawienie przełożenia głównego tak aby była różnica na każdym biegu.
Niedługo będę przesuwał odcinkę na 7600obr i wystarczyło by żeby wtedy auto osiągało 100km/h.
marcin001984
29-03-15, 18:21
Niedługo będę przesuwał odcinkę na 7600obr i wystarczyło by żeby wtedy auto osiągało 100km/h.
A gdzie to będziesz robił/stroił? Normalnie 1.8 na drugim biegu pojedzie 104 km/h. Tu mi się podoba, idzie prawie jak FN2 :p Na trójce 160 km/h
https://www.youtube.com/watch?v=1Ic-z3M-MjU
Blisko mam KingSoft w Starym Sączu, puki co czekam jeszcze chwilę aż ktoś przetrze szlaki. Nie chcę aby się uczyli na moim aucie.
Gdyby przy 7600 było te 100km/h, odczuciowo auto by fajnie jechało.
Clio 1.4 16V daje super frajdę z jazdy mimo że wskazówka od prędkości wcale tak szybko nie idzie do góry jak szaleje od obrotomierza :)
Na tym filmiku widać jak przy zmianie z 1-ki na 2-ke spadek aż o 2.5tyś obr.
Skrzynia może i ekonomiczna, ale skutecznie zabija dynamikę.
marcin001984
29-03-15, 18:47
A ile taka zabawa w przesunięcie odcinki kosztuje?
Na razie 'aż' 700zł, myślę jak ogarną temat lub przy zakupie grupowym cena by sporo spadła.
Ciekawe jakie przełożenie ma 1.4 na poszczególnych biegach.
Na razie 'aż' 700zł, myślę jak ogarną temat lub przy zakupie grupowym cena by sporo spadła.
Ciekawe jakie przełożenie ma 1.4 na poszczególnych biegach.
RĘCZNA SKRZYNIA BIEGÓW SPLM [1.4]
Podstawowa redukcja Bezpośrednie 1:1
Przełożenie
1. bieg 3,462
2. bieg 1,870
3. bieg 1,235
4. bieg 0,949
5. bieg 0,810
6. bieg 0,727
Bieg wsteczny 3,308
Główna redukcja Pojedyncze zębate koło śrubowe Przełożenie 4,750
RĘCZNA SKRZYNIA BIEGÓW SPHM [1.8]
Podstawowa redukcja Bezpośrednie 1:1
Przełożenie
1. bieg 3,143
2. bieg 1,826
3. bieg 1,303
4. bieg 1,054
5. bieg 0,854
6. bieg 0,727
Bieg wsteczny 4,924
Główna redukcja Pojedyncze zębate koło śrubowe Przełożenie 4,924
Na podstawie : Serwisówka -> Charakterystyka techniczna (L13A/R18A)
Jest opcja wsadzenia skrzyni z 1.4 do 1.8 ?
Nie wiem :)
Jest bardzo podobna wizualnie, ale czy kompatybilna to nie wiem.
Z mojej strony mogę ci skrzynię od 1.8 zmierzyć jak chcesz (mam na strychu z pękniętym korpusem). (w miarę możliwości oczywiście).
Jeśli przeguby od 1.4 i 1.8 są kompatybilne , i pasuje ta sama tarcza i docisk to można by tak podejrzewać.
Ale takich informacji nie posiadam.
Skrzynię do 1.4 możesz dostać za 200 PLN.
Wyjęcie i wsadzenie skrzyni do 1.8 to 1 dzień roboty (wiem bo sam robiłem - pod warunkiem ze przeguby nie są zapieczone).
Da się to zrobić mając kanał w garażu i 2 wyciągarki łancuchowe na suficie aby się nie męczyć z silnikiem i skrzynią.
Dlatego nie wiem czy to nie była by najtańsza opcja (zrobić to samodzielnie) aby to szybko sprawdzić. :)
Zapytaj się Kolberta o prędkość/obroty na poszczególnych biegach w 1.4 - wtedy będziesz wiedział dokładnie jak czytać te dane techniczne.
Może ktoś wpadnie do tego wątku z motorem 1.4 i napisze ile ma max speed powiedzmy na 1,2 i 3 biegu i przy jakich obrotach.
butler.gdansk
29-03-15, 21:56
A dało by się wydłużyć przełożenie główne, tyle że w dieslu?
Pewnie robota analogiczna do skrócenia. Nie badałem jeszcze tematu, ale często różne części pasują do siebie zamiennie.
Skracanie skrzyni ma plusy i minusy. Mialem MC2, ktore ma krotka skrzynie. W miescie i na kretych drogach - rewlelka. Auto idzie jak zle. Ale na trasie typu autostrada to meczarnia - przy predkosci typu 140+ mialem już powyżej 4 tys obr (ile dokladnie nie pamietam, ale mozliwe ze juz na wysokiej krzywce VTECa wiec auto bylo glosne i sporo palilo.
Wiec zmiana przelozenia glownego, tj skrocenie calosci bedzie uciazliwe, lepiej by bylo skrocic kilka biegow a zostawic cos na dluzsze trasy.
w 1.4 na jedynce 47km dwojka 85 i trojka 128. Obroty odcinki w granicach 6200/6300 na kazdym z biegow. Panna prowadzila i niewidzialem tak dokladnie,moge sprawdzic dokladniej obroty jesli potrzeba. Artur ty do tej roboty wyjmowales skrzynie z silnikiem w calosci? Pytam bo wielokrotnie wyciagalem skrzynie z aut gdzie silnik w poprzek i jest to dosc meczace,nigdy razem z silnikiem, wyciagarke mam jedna w garazu u starego ale pewnie i na jednej by dalo rade
w 1.4 na jedynce 47km dwojka 85 i trojka 128. Obroty odcinki w granicach 6200/6300 na kazdym z biegow. Panna prowadzila i niewidzialem tak dokladnie,moge sprawdzic dokladniej obroty jesli potrzeba. Artur ty do tej roboty wyjmowales skrzynie z silnikiem w calosci? Pytam bo wielokrotnie wyciagalem skrzynie z aut gdzie silnik w poprzek i jest to dosc meczace,nigdy razem z silnikiem, wyciagarke mam jedna w garazu u starego ale pewnie i na jednej by dalo rade
Skrzynie wyciągałem samą , silnik został w komorze.
Dlatego potrzebowałem 2 wyciągarek - jedna trzymała silnik od strony skrzyni, a na drugiej skrzynie opuszczałem w dół.
(silnik musi być podwieszony - brak podparcia po zdjęciu skrzyni)
Teoretycznie można mordować się jedną wyciągarką, podczepiając silnik do góry i zdejmując skrzynię rekami ale...
- wyśliźnie ci się coś i nie masz skrzyni , zębów ;P
- przy zakładaniu bardzo przydatne jest jak skrzynia wisi , wtedy zamiast kręcić skrzynia i próbować wpasować ją na wielowypust w tarczy zwyczajnie wkładasz przegub w skrzynie i nim delikatnie kręcisz na zapiętym biegu :)
- zapomnisz o odkręceniu/odpięciu czegoś i mając na wpół wyjęta skrzynie będziesz się zastanawiał co zrobić z tym fantem.
- prymitywna wyciągarka łańcuchowa z hamulcem to koszt 100-150 PLN
Jak postępujesz wg serwisówki to wszystko ładnie idzie - nie ma problemów ani szarpania.
Jedyne uwagi jakie mam do serwisówki to :
- zamiast odpinać mocowanie pancerza linki odkręcić całość od skrzyni :)
- zamiast szarpać się z wiązką przewodów na silniku aby wkręcić śrubę do podwieszenia silnika w udziwnionym miejscu można wkręcić z przodu w okolicach EGR (tylko trzeba uważać aby krzywda się mu nie stała od łańcucha)
A wracając do tematu
Patrząc na przełożenia można by dojśc do wniosku że część biegów w 1.4 i 1.8 jest na tych samych parach kół zebatych.
Pytanie czy te koła nie są wzięte z poprzednich wersji Hondy ?
Bo w wcześniejszych wersjach robione już były chyba hybrydy skrzyń z dwóch modeli ?
Rozumiem,myslalem ze z calym silnikiem wyjezdzales:) slyszalem i o takich opcjach. Ja tam zawsze lapami w dol sciagalem skrzynie i zawsze w dwie osoby:) z pewnoscia jakis usprawnienie na dwoch linkach. Robota i tak nie przyjemna,szczegolnie w stosunku do wyciagania skrzyni Przy silniku z tylnym napedem,mozna sobie codziennie skrzynie wyjmowac:)
RĘCZNA SKRZYNIA BIEGÓW SPLM [1.4]
Podstawowa redukcja Bezpośrednie 1:1
Przełożenie
1. bieg 3,462
2. bieg 1,870
3. bieg 1,235
4. bieg 0,949
5. bieg 0,810
6. bieg 0,727
Bieg wsteczny 3,308
Główna redukcja Pojedyncze zębate koło śrubowe Przełożenie 4,750
RĘCZNA SKRZYNIA BIEGÓW SPHM [1.8]
Podstawowa redukcja Bezpośrednie 1:1
Przełożenie
1. bieg 3,143
2. bieg 1,826
3. bieg 1,303
4. bieg 1,054
5. bieg 0,854
6. bieg 0,727
Bieg wsteczny 4,924
Główna redukcja Pojedyncze zębate koło śrubowe Przełożenie 4,924
Na podstawie : Serwisówka -> Charakterystyka techniczna (L13A/R18A)
Po co chcecie wrzucać skrzynie z 1.4 do 1.8?
Przecież jesli to prawda co wrzucil kolega to skrzynia z 1.4 jest dłuższa od tej z 1.8 :)
No właśnie te dane z serwisówki jakoś tak dziwnie wyglądają :)
Jakoś mi się to nie zgadza z tym co pisał Kolbert.
Bo moment odcinki na 2 biegu w 1.8 znam doskonale :P i wypada on na 104km/h przy 6700 rpm - a to przy przeliczeniu daje 96km/h przy 6200 rpm.
Kolbert pisze 85km/h przy 6200 RPM dla 1.4.
Wcale bym się nie zdziwił jak by im się dane zamieniły.
Też mi coś nie pasowało w tych danych i podanych prędkościach w 1.4
wydawalo mi sie, ze ktos gdzies dawal inna serwisowke? do wersji 3D ? ale nie kojarze co gdzie (cos online)... - moze tam sprawdzcie i porownajcie. :-)
Jest w przypiętych :)
dokladnie, ale nie w watku o instrukcji serwisowej, bo tam jest napisane ze to wersja do 3D/5D, ale de facto jest tylko do 5D - mam to sciagniete i od 2 lat raczej sie nic nie zmienilo?:P
chodzilo mi o to: http://www.civicklub.pl/forum/showthread.php?110552-Przydatne-linki&p=2403283&viewfull=1#post2403283
:-)
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.