PDA

Zobacz pełną wersję : Honda Stream k20a1 - check engine i obroty do 3,5k



Zibi626
12-08-16, 12:03
Witam,

Na początek zaznaczę,że jestem nowym na tym Forum i jeśli źle pisze to proszę o wyrozumiałość i przeniesienie tematu do odpowiedniego wątku.

Mam Hondę Stream 2001 z gazem BRC24, silnik k20a1. Sprawa wygląda tak,że świeci się check engine - prawie cały czas. Od czasu do czasu zniknie potem znów się pojawia. Wczoraj pojawił mi się znów z tym,że po raz pierwszy z przypadłością tzn. silnik kręcił się tylko do 3,5 obrotów, nic wyżej. Zdziwiło mnie to bo po raz pierwszy coś takiego się stało - wcześniej tylko się check świecił,ale żadnych "przypadłości" nie było - normalnie jeździł. Wyłączyłem auto i odpaliłem jeszcze raz - check dalej świeci, ale kręci się normalnie. Dzisiaj rano w drodze do pracy stało się podobnie, tzn. jechał dobrze po czym obroty znów do max 3,5k. Znów zgasiłem i odpaliłem - obroty ok.

Pytanie moje co to może być ? Jak to zweryfikować - jak się sprawdza kompa w tym modelu ? Do tej pory jeździłem Mazdami(nadal mam Xedosa 9) i tam się sprawdza to bardzo łatwo - bez narzędzi (OBD1). A jak tutaj to wygląda ?

Jeszcze dodam,że jest delikatny problem z obrotami, tzn. jak np. dojeżdżam do świateł i daję luz to obroty jeszcze chwilę się utrzymują po czym spadają do ok 800. Na biegu jałowym obroty nie falują. Krokowiec był czyszczony - co to może być jeszcze - czyżby jego wymiana ?

drevan
14-08-16, 13:11
Samochód wchodzi w tryb serwisowy. Może być to spowodowane niskim ciśnieniem oleju w układzie lub zabrudzeniem oleju. Identyczne objawy mogą mieć miejsce gdy syf z oleju zapycha zawór VTEC.
W streamie nie ma silniczka krokowego.

Zibi626
17-08-16, 17:07
drevan - jesteś pewien,że w tym silniku nie ma krokowca? nawet na alledrogo są do kupna:confused: Olej był wymieniany jakoś w Czerwcu, przejechałem może ze 2k na nim.
Co jeszcze jest nie tak - gdy silnik jest zimny to auto w dolnym zakresie obrotów "nie istnieje" - dodaję gazu a on zamiast przyspieszać to zamula - strach przejeżdżać przez np. skrzyżowanie...jak się zagrzeje to jest ok...

drevan
17-08-16, 19:39
jest to zawór IACV - określany błędnie jako silniczek krokowy
zaglądałeś pod pokrywę zaworów ? regulowałeś zawory ? - jeżeli nie to zacznij od podstawi i sprawdź stan wałków

Zibi626
17-08-16, 20:32
drevan - dzięki za podpowiedzi, nic z tego o czym piszesz nie robiłem, jedynie właśnie czyszczenie tego "silniczka". Jutro będę rozmawiał z mechanikiem w tej sprawie i dam znać co z tego wynikło.

Zibi626
19-08-16, 20:21
W poniedzialek oddaje H do mechanika i maja dzialac.

Zibi626
03-09-16, 21:51
Luzy zaworowe wyregulowane,auto juz nie szarpie,jest bardziej dynamiczne i zdecydowanie lepiej sie jezdzi,bezpieczniej. Jeszcze zastanawia mnie ten zawor vtec,czy on moze byc zabrudzony, olej jest czysciutki...
Dzieki za pomoc drevan:cool:

emka83
07-09-16, 09:00
Check już się nie zapala?

Zibi626
08-09-16, 14:02
Check już się nie zapala?

Niee,jak na razie spokój od check'a :)

emka83
08-09-16, 15:02
No i chwała Panu! :)

Bonio86
23-11-16, 00:05
Jakie powinny być luzy na zaworach? ma ktoś takie dane?