PDA

Zobacz pełną wersję : D15B2 mpfi (na D15B7) - co jeszcze może być potrzebne?



Strony : 1 [2]

Shaqr
29-04-10, 00:31
Nie sprwdzałem gdzie one ida, jutro to zrobie bo dzisiaj kostki od komputera lutowałem i nie sądziłem ze to takie pracochłonne zadanie :eek: Julek nie strasz mnie :)

radar333
29-04-10, 10:09
Mi też została jedna wtyczka taka sama jak do map sensora. Dynda się niewpięta nigdzie i wszystko działa. A do bezpieczników w komorze silnika też coś brakowało i działa też wszystko.

Shaqr
29-04-10, 16:26
Odpaliła za pierwszym!:):D

2 opisane przezemnie wczesniej wtyczki są niepotrzebne, ta koło map sensora ma puste piny we wtyczce idacej kolo akumulatora. Natomiast ta ze skrzynki bezpiecznikowej po stronie pasazera tez jakas niepotrzebna... mi :D

Teraz musze sie zajac syczeniem z okolic ssaka, mam jeszcze pytanie:

Czy moge odpalac autko pomimo ze chyba nie do wszystkich wezykow dotarł płyn chłodzący? Chodzi mi o te wezyki za termostatem.

JulekCIVIC
29-04-10, 21:55
możesz ale może to spowodować dziwną np prace silniczka krokowego, lub czegoś w tym stylu, ale najlepiej zrob wszystko jak powinno być :)
aha i nie straszę cie tylko mowie jak się robi ;p

Shaqr
30-04-10, 10:40
Miałem zle podłączony czujnik położenia przepustnicy i przy dodawaniu gazu auto gasło.

1.Kolejny problem to cyklicznie skaczace obroty do 2k rpm i przy tym slychac krotki odglos zasysanego powietrza. Ssaka mam szczelnego poniewaz zatkanie przepustnicy ręką skutkowało gasnieciem silnika.

2.Gdzie podłączyć ''logic ground'' (A16 --> B2 , A18--> A26)? Rozumien, że to jest ''logiczna masa'' i nie można jej podpiąć do zwykłej masy?

Robiłem samodiagnostyke jednak nie potrafie ogarnac tej dyskoteki światełek na zegarach:

http://www.youtube.com/watch?v=WNJ5UYeIUMo

Ciekawe czy moja lista blędów pokryje sie z czyjąś, ciekawe czy ktoś w ogole mi pomoże:(

radar333
30-04-10, 14:28
Ja tu się doliczyłem 6 błędów jeśli licząc też to pierwsze mrugniecie: 1, 6, 7, 10, 19, 20 i na końcu jeszcze coś ale koniec filmiku. Dużo tego trochę...

Shaqr
30-04-10, 15:08
Mi wyszlo: 6,7,10,19,20,29
6-zepsuty termowłacznik wentylatora( nigdy sie mi nie załączył heh)
7-zrobiłem (kabelek był zle podłączony)
10- nie wiem
19-mam kompa od automatu (to wiedzialem po oznaczeniu)
20-nie wiem (moze byc cos z niepodlaczonymi kostkami idacymi pod schowkiem pasażera?)
29- 10+19 --> moja pomyłka

dalej sie juz powtarzają

Shaqr
02-05-10, 15:06
Okazało się , że wtyczka od krokowca i czujnika dolotu były zamienione. Według kolorow ze starej wiazki silnikowej miałem wszystko dobrze podłączone a jednak. Tak wiec upiekłem 2 pieczenie na 1 ogniu bo wymieniłem walnięta uszczelke pod głowicą i zrobiłem przy okazji B2-->B7.

Panowie autko teraz zap.... jezdzi szybciej:)

JulekCIVIC
02-05-10, 20:48
D15B2 to pomyłka, B7 jest już do przyjęcia :D

Shaqr
03-05-10, 13:59
W piątek moze przyjdzie termowłącznik wentylatora to przegonie autko tak jak sie powinno;) Bez tego czujnika wole nie deptac choć koooorci niesamowicie:D
Dziekuje za wczesniejsza pomoc.

ShaVo
05-05-10, 16:42
Powiedzcie mi czy przy mpfi, ssacym od d16a2, dolocie simoty, kole 4-2-1 spalanie na poziomie 10 l to norma ?

Shaqr
05-05-10, 17:53
Nie, za duzo Ci pali. Poustawiac wszystko musisz, rozrzad, zapłon, wywala checka?

Panowie jakie napiecie powinno isc do korkowca a jakie do czujnika temperatury dolotu?

ShaVo
05-05-10, 18:10
Teraz wywala blad 43 i 10 czyli czujnik temp i obwod paliwa. Wszystkie wtyczki sa podpiete prawidlowo a kolory kabli sie zgadzaja. Blad 43 pojawil sie tylko na chwile teraz juz jest ok. Wracajac do bledu 10 to podejrzewam ze cos bedzie nie tak ze samym czujnikiem, bo gdy wyjolem wtyczke i podpiolem w locie czujnik z b2 to blad przestal wystepowac. Mam jeszcze jedno pytanko bo zauwazylem ze czasami zdarza sie jej "pierdziec" i zaczela kopcic na czarno przy wiekszym wysilku silnika. I tu moje pytanie czy to wina wtryskiwaczy ? bo pozostawilem te z b7 a kolektor jest od d16a2 ???

Shaqr
05-05-10, 22:35
Próbowałeś je zamieniac?

ShaVo
05-05-10, 22:37
Juz to sprawdzilem wtyczki sa podpiete dobrze :)

ceelx
05-05-10, 22:40
mi po mini me z glowica odm z6 palila ok 15l\100km
wysterowanie i mapy w proturbo pomogly ze treraz pali w miescie 7-9l/100km, zalezy jaka jazda

Shaqr
05-05-10, 22:49
Czujniki temperatury dolotu w b2 i b7 sa chyba identyczne, sprobuj go wymienic. Dobrze rozumiem? Masz ssaka od d15b7 i d16a2? Ja miałem zamieniony ten czujnik z krokowcem, ale i tak nic nie kopciło. Za duzo paliwa najwyrazniej dostaje :confused:

ShaVo
05-05-10, 23:33
Tak kupilem najpierw ssaka od b7 a pozniej okazyjnie od d16a2, i wlasnie ten 2 zamontowalem ale wtryski zostaly od b7 :) Wydaje mi sie ze to bedzie wina wtryskow lub nieustawionego zaplonu, jutro wybiore sie do mechanika niech mi ustawi zaplon i bedziemy kombinowac dalej :)

michu124
02-06-10, 00:44
Ja też mam 2 pytania:
1. Najpierw wieszać kolektor a później dopiero montować wszystkie rurki?
2. Jakich trójników uzywacie? Jakieś konkretne wymiary firmy?

skala
16-06-10, 22:26
Witam . mam taki problem po mini-me z b2 na b7 mianowicie po założeniu wszystkiego i przekreceniu kluczyka pali sie tylko kontrolka od akumulatora i check engine tak jak zawsze ...ale nie świeci sie kontrolka od oleju i nie słychac pompy. macie jakieś pomysły na ogarniecie tego? pozdrawiam Skała z klubu Honda Team Włocławek.

skala
18-06-10, 21:26
mam wiazke kabinową od kanadyjki, słyszałem ze kanadyjki miały czujnik jakis i przy odpalaniu trzeba było wcisnąć sprzegło i wtedy dopiero odpalić . Czujnik ten odcinał własnie rozrusznik i pompe paliwa . macie jakies pomysły jak to obejść?pozdrawiam

najemnik_
18-06-10, 21:27
mam wiazke kabinową od kanadyjki, słyszałem ze kanadyjki miały czujnik jakis i przy odpalaniu trzeba było wcisnąć sprzegło i wtedy dopiero odpalić . Czujnik ten odcinał własnie rozrusznik i pompe paliwa . macie jakies pomysły jak to obejść?pozdrawiam


zmostkowac na stale przewody od tej wtyczki beda 2

skala
18-06-10, 22:00
a jak wyglada ten czujnik?bo nie moge go znaleźć .

piroman
19-06-10, 11:06
czujnika w wiązce nie ma, jest conajwyżej wtyczka

skala
19-06-10, 12:08
znalzłem takie coś i nie ma gdzie tego podpiąć.

http://img341.imageshack.us/img341/1610/dsc01308n.th.jpg (http://img341.imageshack.us/i/dsc01308n.jpg/)

http://img532.imageshack.us/img532/1151/dsc01309jt.th.jpg (http://img532.imageshack.us/i/dsc01309jt.jpg/)

sivy
19-06-10, 12:13
powinny być 2 przewody... tj kostka dwu pinowa

skala
19-06-10, 15:12
znalazlismy 3 kostki ,które ida w strone puszki i nie mozna ich nigdzie podłaczyć. po zmostkowaniu najgrubszych przewodów (jak na zdjeciu) zaczał krecić rozrusznik ale nadal nie słychac pompy.
http://img695.imageshack.us/img695/3808/dsc01310q.th.jpg (http://img695.imageshack.us/i/dsc01310q.jpg/)

http://img37.imageshack.us/img37/8726/dsc01313k.th.jpg (http://img37.imageshack.us/i/dsc01313k.jpg/)

http://img576.imageshack.us/img576/6463/dsc01315g.th.jpg (http://img576.imageshack.us/i/dsc01315g.jpg/)

pompa działa , okazało sie ,ze było zabezpieczenie zrobione przez poprzedniego właściciela , które odcinało impuls do kompa.szły takie dodatkowe kabelki od kabelków od pompy we wtyczkach od pompy do czegoś tam ,pewnie do skrzyneczki jakiejś smiesznej ....wszystko już działa.dziekuje za pomoc telefoniczną najemnikowi_ ;)

mariusz2605
24-07-10, 12:24
Witam pytanko czy przy mini-me z b2 na b7 potrzebuję wiązke kabinową czy nie?

radar333
24-07-10, 12:48
Potrzebujesz chyba że sobie sam poprzerabiasz a jak spytasz "jak?" to od razu powiem ci: kup całą wiązkę.

mariusz2605
24-07-10, 12:54
Ok dzięki to już nie pytam.

radar333
24-07-10, 13:13
Chyba jest w tym temacie opisane albo na 100% link do foto-story krok po kroku mpfi swapa. Ale ja w kabelki nie lubię się bawić i kupiłem całą wiązkę.

piroman
24-07-10, 13:28
wszystko jest na pierwszej stronie trzeba tylko chciec poszukać...

michu124
03-08-10, 12:10
Jeszcze trochę pospamuje tutaj.
Mam zrobione mpfi
Wszystko działa ok, jest tylko jeden problem wysokie obroty na biegu jałowym.
mam około 900- 1000 obr/min na nagrzanym silniku
Wykonałem wszystkie te kroki z przepustnicą tak jak jest tu opisane.
Zmierzyłem prąd ładowania i jest ok.
Czy możliwe by przyczyną takiego zachowania był wadliwy termostat?

ceelx
03-08-10, 12:12
a moze linke masz za mocno naciagnieta :rolleyes:

airman
03-08-10, 19:34
Jeszcze trochę pospamuje tutaj.
Mam zrobione mpfi
Wszystko działa ok, jest tylko jeden problem wysokie obroty na biegu jałowym.
mam około 900- 1000 obr/min na nagrzanym silniku
Wykonałem wszystkie te kroki z przepustnicą tak jak jest tu opisane.
Zmierzyłem prąd ładowania i jest ok.
Czy możliwe by przyczyną takiego zachowania był wadliwy termostat?

Wcześniej już to pisałem, u mnie problemem był zaworek pcv, a raczej jego brak, i na wolnych dostawało się za dużo powietrza do ssaka.
Możesz to sprawdzić...


Odnośnie kupowania wiązek, jak ktoś planuje przekładkę robić sam i coś tam kuma to polecam przewałkować ten temat i przerobić swoje wiązki. Jeśli chodzi o wtyczki, to można upolować u handlarza za grosze fragment wiązki z anglika:D

valdus_90
05-09-10, 07:23
Witam kupiłem juz wszystkie części na przekładke z d15b2 na b7 i na dniach zabieram sie za przekładke tylko mam małe pytanie, czy ten wężyk zaznaczony na zdjęciu 1 ma być połączony z tym wężem na zdjęciu nr 2. wiem juz wszystko ale tego jednego wężyka nie jestem pewien. Pozdrawiam

1 http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=c4e96b4a4b7e595d
2 http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/e3d06a0dbe5c34b2.html

kubson012
05-09-10, 11:06
A czy da się w ten sam sposób bezpośrednio przerobić d15b8 na d16z6 ?
i co będzie potrzebne przy starcie od zera na silniku d15b8. Bo akurat padła mi uszczelka pod głowicą i zastanawiam się czy przy okazji nie dokupić kilku części ;)

z tego co wiem bo tez mam wiazke z b8 sa w niej nawet kable od vteca wiec za duzo nie tzreba grzebac w kablach


z d15b8 masz prościej przejść na z6 niż z d15b2. Nie trzeba całej wiązki przerabiać/wymieniać tylko dołożyć dwa kable od vtec-a. Potrzebujesz głowicę z zaworem vtec-a z d16z6, aparat td-42u, kolektor ssący z z6 i kompa p28

i kable od sondy bo w b8 tez jest 1 zylowa

piroman
05-09-10, 11:58
czy ten wężyk zaznaczony na zdjęciu 1 ma być połączony z tym wężem na zdjęciu nr 2.

tak


i kable od sondy bo w b8 tez jest 1 zylowa
niekoniecznie, jeśli masz przerobiony komputer można wyłaczyć grzałkę i pozostać przy sondzie jednożyłowej

kubson012
05-09-10, 13:02
tak


niekoniecznie, jeśli masz przerobiony komputer można wyłaczyć grzałkę i pozostać przy sondzie jednożyłowej

i nie bedzie uszczerbku na pracy silnika, bedzie tak samo dobrze dobieral mieszanke i nie problemow w zimie ?

airman
05-09-10, 14:04
i nie bedzie uszczerbku na pracy silnika, bedzie tak samo dobrze dobieral mieszanke i nie problemow w zimie ?

Mam tak od kwietnia, i jak dotąd brak jak dla mnie wad tego rozwiązania.

karmel
05-09-10, 16:39
jeśli masz przerobiony komputer można wyłaczyć grzałkę i pozostać przy sondzie jednożyłowej


Dopiszcie to w 1 poście :D to jest dobra wiadomość, bo można w takim razie zmniejszyć koszt o sonde :D

piroman
05-09-10, 16:45
tyle ze przerobiony komp wychodzi drożej niż seryjny :D
zawsze ważna jest kwestia z czego na co chcesz przerabiac, jakie masz wiazki, komp, itd.

karmel
05-09-10, 20:42
Przerobiony tzn wlutowany układ pamięci??:o Bo taki to robie sobie prawie za darmo z oryginalnego :D

piroman
05-09-10, 20:44
To zależy jaki komp chcesz przerobić

karmel
06-09-10, 15:04
d15b7? Jaki komp potrzebuje?

piroman
06-09-10, 16:21
d15b7? Jaki komp potrzebuje?
no jeśli tylko przejście na B7 to jak najbardziej może być komp z D15B7
wtedy wystarczy tylko dodanie pamięci + te kilka dodatkowych elementów wokół niej

Narwany
09-09-10, 20:57
Witam mam pytanie mam 1,5 ale jeszcze na gazniku i chce wsadzic wtrysk potrzebuje te same czesci co sa w tym temacie opisane??

Bogdan19
09-09-10, 21:21
Witam mam pytanie mam 1,5 ale jeszcze na gazniku i chce wsadzic wtrysk potrzebuje te same czesci co sa w tym temacie opisane??

tak;]

karmel
10-09-10, 13:00
Witam mam pytanie mam 1,5 ale jeszcze na gazniku i chce wsadzic wtrysk potrzebuje te same czesci co sa w tym temacie opisane??

Tych samych co w temacie dla d13b2:o

oster007
21-10-10, 23:01
witam mam ogromna prosbe bo sie wbilem na mine :/ kupilem mpfi b7 natomiast okazalo sie ze moj Vg posiada obd 0 d15b2 wiec przerobilem wiazke podpiolem i tak samochód odpala swieci sie bląd 4,13 na niskich chodzi miód malina przy 3 tys odcięcie próbowałem wielu kombinacji i tych z forum i tych na chlopski rozum ;p mi sie wydaje ze to jakaś pierdółka ale nie mam zielonego juz pojecia ;/ jak bym mógł prosić o jakis kontakt

kolektor b7
wiazka przerobiona b2
komputer z2 sprawdzałem tez z5
aparat zaplonowy z b7

piroman
22-10-10, 16:50
bląd nr 4 to błąd czujnika CKP który siedzi w aparacie
bład 13 to czujnik ciśnienia atmosferycznego
nie wiem co i jak przerobiłeś w wiązce i czy zrobiłeś to prawidłowo, pewnie nie do końca skoro masz błąd nr. 4
na dodatek jeszcze to że każda część z innego silnika
co do błędu 13 to jeśli odpalasz to na kompie z z2 czy z5 czyli obd0 to tam ten czujnik był dołaczany na zewnątrz ecu, w 5gen go już nie masz i to jest powodem tego błedu
odcięcie na 3krpm jest z powodu błedu nr 4

Zbyszek l
13-11-10, 23:01
Kolega Maxoff zrobił kawał dobrej i pożytecznej roboty. I mam jeszcze dodatkowe pytanie- według znajomego mechanika potrzebna jeszcze będzie pompa paliwowa bo obecna (silnik D15B2) ma zamałe ciżnienie 0.3Mp a potrzebna jest 0.6Mp .

jogal
13-11-10, 23:15
pompa paliwa daje niższe ciśnienie 2.4-2.8 Bar vs 2.8-3.3 Bar w mpfi, ale to nic bo akurat seryjne mapy są przelane i akurat z tą słabszą pompą AFR jest poniżej 13:1 (zależy to jeszcze od setupu). Większość osób jeździ w d15b2 mpfi i nie zmienia pompy paliwa...

ceelx
13-11-10, 23:18
czyli do zwyklego przejscia wystarczy, a jezeli juz cos sie tam grzebie to radzisz zmienic, tak ??
dobrze zrozumialem ??

jogal
13-11-10, 23:26
ogólnie nie trzeba zmieniać, nawet jak stroisz i modzisz, da rade, no chyba że wkładasz turbo i jakieś większe wtryski to wtedy warto pomyśleć nad walbro...

Zbyszek l
13-11-10, 23:40
Wielkie dzięki za pomoc. Zostawiam starą pompę i kompletuje potrzebne części na swap. :o

airman
24-11-10, 22:19
Hej odgrzebuję bo mam pytanko odnośnie FITV. Na rozgrzanym silniku czuje że trochę zasysa dolną dziurką ale przytkanie jej nic nie zmienia w pracy silnika- czyli mimo wszystko jest ok? Przytkaniem dziury od krokowca można nawet silnik zgasić.

Pytam bo mam już w sumie od jakiegoś czasu mała anomalię, gdy np. wciskam sprzęgło zatrzymując się na światłach obroty ładnie spadają do ok 1000, a następnie dopiero po jakiś 2 sekundach opadają do zadanej na przepustnicy prędkości ok 700-750.

Czy tak może być czy powinny opadać płynnie?

Maxoff
29-11-10, 10:13
U mnie też tak jest, że przy dojeżdżaniu do świateł są trochę wyżej a później spadają do zadanej wartości, ale ja musiałem się trochę namęczyć aby takie efekt osiągnąć ;) Wg mnie jest to przydatne np. przy klimatyzacji (po to mi to było) i na Twoim miejscu nie przejmowałbym się tym.

Swietywwl
29-11-10, 10:46
i ja mam tak samo, więc widać, że jest to dosyć normalny objaw ;)

airman
29-11-10, 12:36
No dobrze wiedziec, ze nie tylko ja tak mam:) W ogole to nie przeszkadza wiec nie bede sie przejmowal.

Pochwale sie jeszcze ze w sobote moje mpfi samemu ogarniane wyplulo 125km/152Nm na wiarygodnej hamowni :D

wojtu
01-04-11, 23:23
http://img94.imageshack.us/img94/5156/beztytuulk.jpg (http://img94.imageshack.us/i/beztytuulk.jpg/)http://img94.imageshack.us/img94/beztytuulk.jpg/1/w922.png (http://g.imageshack.us/img94/beztytuulk.jpg/1/)

http://img692.imageshack.us/img692/7804/obd0.jpg (http://img692.imageshack.us/i/obd0.jpg/)http://img692.imageshack.us/img692/obd0.jpg/1/w740.png (http://g.imageshack.us/img692/obd0.jpg/1/)
Siema
Powoli zbieram się do przeróbki na b7, graty wszystkie mam. Co do wiązki to posiadam silnikową od b7, a przy kompie chce skorzystać z przejściówki pokazanej wcześniej w temacie (zostało mi lutowanie), jednak mam pytanie w związku z tymi przedłużanymi kablami.
Piroman z tego co przejrzałem temat przerabiał także wiązkę silnikowa i z tego wynikało dokładanie tych kabli. Czy ja mając kompletna wiązkę silnikową mogę te kable przedłużyć jedynie do wtyczek wiązki silnikowej ( bo zakładam że jakieś dalsze fragmenty, już do konkretnego miejsca się tam znajdują).
gdzie je znajdę? czy jednak muszę je ciągnąć do końca i przy wtryskach/sondzie/etc dopiero się podpiąć?

piroman
02-04-11, 10:38
czy ja mając kompletna wiązkę silnikową mogę te kable przedłużyć jedynie do wtyczek wiązki silnikowej ( bo zakładam że jakieś dalsze fragmenty, już do konkretnego miejsca się tam znajdują).
tak

wojtu
27-04-11, 22:27
siema
Jestem w trakcie walki z przekładką i mam kilka pytań do lepiej zorientowanych. Przekładam jedynie wiązkę silnikową, przez przejściówkę, dokładam te kilka kabli, tak tytułem wstępu.
Do samodiagnostyki normalnie zwieram w tej 2-pinowej wtyczce i sprawdzam co mi tam wyskoczyło? Bo pin D4 jest do podłączenia kompa?
Grzebiąc w wiązce zauważyłem że kolory kilku przewodów się różnią względem schematów, ale przyjąłem że ważniejsze jest miejsce pinów a nie kolorki, dobrze?
Tam gdzie dokładam kable, bo mogę te pierwotne po prostu uciąć? Przy tym termowłączniku wentylatora nie ma jakiegoś bezpiecznika? w którym miejscu się najlepiej podłączyć? Wiem że w wiązce z b7, łączy się on z kabinową, po stronie kierowcy, idzie chyba do wewnętrznej skrzynki bezpieczników gdzieś tam?

piroman
28-04-11, 11:32
nie zwracaj uwagi na kolory bo one nie zawsze sie zgadzaja
bezpiecznik jest od wentylatora chlodnicy, ktory jest zalaczany przez przekaznik, a ten przekaznik zalacza termowlacznik w obudowie termostatu
najprosciej podpiac sie do tego przed skrzynka bezpiecznikow pod maska, zolto zielony przewod jak dobrze pamietam

wojtu
28-04-11, 17:02
Dobra to ja jeszcze z jednym pytaniem, może ktoś się z tym spotkał.
Przekładam tylko wiązkę silnikową, zakładam że jest ona z b7, wszystkie wtyczki mam opisane i wszystko się zgadza, ale...
Mam już wszystko wybebeszone, chcę ułożyć i podłączać wiązkę i zonk :(
Wtyczki łączące wiązkę silnikową z kabinową po stronie puszki bezpieczników mam 3, w kabinowej 2 ale to się zgadza, dokładam jedną 4piny do wtrysków, 14pinów są po oby stronach i je łączę normalnie, ostatnia jest nieciekawa bo mam 10pinów (zgodnie ze schematami w necie) ze strony silnika i jakimś cudem 8pinów po stronie kabiny. Wygląda to tak:
http://img852.imageshack.us/img852/6008/28042011509.th.jpg (http://img852.imageshack.us/i/28042011509.jpg/)
Po prawej kabinowa, po lewej silnikowa od b7, i na pewno nie pomyliłem wtyczek ;)
Sprawdziłem jak idą te przewody z kabinowej i tak, patrząc jak na zdjęciu od lewej góry:
Masa czarno-żółty | Pin B2 (OBD0) -Tandem Control Solenoid Valve pomarańcz
Masa czarno-żółty | Pin B14 - Alternator rózowy
Masa zielono-żółty | Pin B15(17) - Cewka zapłonowa czerwono-zielony
Masa zielono-żółty | Pusty
Spotkał sie ktos z tym bo nie wiem czy mam jakoś te kable poprzekładać?
W wiązce silnikowej wygląda to tak:
http://img40.imageshack.us/img40/9499/piny.jpg (http://img40.imageshack.us/i/piny.jpg/)
Macie może jakiś pomysł jak to wszystko ogarnąć tak znośnie? nie zdążyłem dzis spisać i sprawdzić sobie za co odpowiadają piny w złączu 14pin w kabinowej mimo wszystko każdy pomysł będzie pomocny

piroman
28-04-11, 17:34
nie połaczysz tego tak bezposrednio, wiązki silnikowej z b7 z kabinowa z b2...
musisz poprzepinać część kabli w wiazce kabinowej z b2 i mieć jeszcze 10 pinowa kostkę zamiast tej 8 pinowej
z tej 8 pinowej potrzebujesz tylko przewod od alternatora i od cewki zapłonowej, reszte możesz ciachnąć lub osobno zaizolowac jak byś kiedyś potrzebował ;)
gdzieś mam rozpiskę tego wszystkiego, ale dziś nie dam rady Ci tego podesłać, najwczesniej jutro popoludniu, chyba ze sam sobie sprawdzisz...
od strony kierowcy nie musisz nic ruszac, tam bedzie wszystko grało :)

wojtu
28-04-11, 17:45
Będę próbował, choć myślałem że będzie łatwiej ;)
Ja działam sam a dojście do garażu mam tylko 8-15, ale i tak jakbyś znalazł chwile to spróbuj podesłać swoje "materiały".
Z góry dzięki,

qmax
28-05-11, 22:29
A jak zrobiliście z zasilaniem listwy wtryskowej?? Bo od B2 nie pasuje wąż, a nigdzie nie znalazłem tego w opisie.

wojtu
28-05-11, 23:28
Pasuje bez problemu, opisz dokładniej gdzie Ci nie podchodzi?

qmax
28-05-11, 23:31
Nie pasuje na listwę, w b2 jest końcówka z otworem a na ten kolektor co u kumpla zakładamy musi być z nakrętką.
Bynajmniej nie takie wejście jak tu :
http://allegro.pl/honda-civic-d15b7-kolektor-dolotowy-ssacy-b7-i1639641993.html

wojtu
28-05-11, 23:49
nie rozumiem, końcówki są takie same, oczko z otworem prowadzonym do przewodu.
Nakrętki są tylko po to żeby docisnąć końcówkę, pasują wymiennie.
Na pokazanym kolektorze ze zdjęcia, odkręcasz nakrętkę i miedzy wie podkładki wkładasz końcówkę przewodu, skręcasz i chodzi innej możliwości chyba nie ma ;)

Swietywwl
29-05-11, 08:29
ten przewód listwy paliwowej od b2 pasuje do ssaka od z6, u kumpla tak złożyliśmy i działa do dziś

inspektor
29-05-11, 09:42
Z qmaxem ogarniamy swapa u mnie w jaju i jest tak jak pisze, patrzcie na zdjęcie:
http://images45.fotosik.pl/894/7d26f595bc293cd7med.jpg (http://www.fotosik.pl)
W B2 jest taka rurka jak na tym zdjęciu z B7 i to było by ok, ale u mnie nie ma dziurki w miejscu zaznaczonym niebieską strzałką, za to jest w miejscu zaznaczonym strzałką czerwoną i tu tkwi problem...

qmax
29-05-11, 10:27
Dokładnie o to chodziło. :)

Młody ŁDZ
06-06-11, 19:16
Po ile średnio cały swap mpfi się ceni ?

wojtu
06-06-11, 20:00
Mnie wyniosło łącznie koło 600,za komputer, kolektor ssący, aparat, wiązkę silnikową, rurę wody, sondę. I jakieś kable, koszulki termokurczliwe, takie graty które się przydały przy pracach ;)
Ale ceny są różne, zależy jak trafisz ;)

jasiek09
10-08-11, 16:31
Przy zakładaniu aparatu z b7 pod wiązkę b2 zamieniając i dokładając kabelki metodą Piromana w kostce od aparatu zapłonowego zmieniamy ułożenie przewodów czy tylko dokładamy brakujące B11 i B12.

piroman
10-08-11, 16:36
przeciez wszystko jest w manualu
mpfi
http://img11.imageshack.us/img11/4951/obd1distributorpinout.png


d15b2
http://img15.imageshack.us/img15/1728/d15b2distributor.png

jasiek09
10-08-11, 20:42
Dzięki, teraz widzę że są tak samo. Faktycznie mogłem wcześniej zajrzeć do manuala :o

piroman
10-08-11, 21:16
Dzięki, teraz widzę że są tak samo
ale jak tak samo, jak inaczej:p
przykładowo: TDC w b2 zamują poziomo dwa górne piny wtyczki a w b7 pionowo:rolleyes:

jasiek09
10-08-11, 21:23
Faktycznie,nie kojarzę już dziś :mad::mad:

scorpion_07
01-09-11, 21:34
Witam
mam taki problem zrobilem mini me tzn d15b2=> d16y3 + vtec i ssacy z6 + p28 oraz wiazki silnikowa i kabinowa (angol)po odpaleniu nie wykazalo zadnego bledu. Natomiast po zrobieniu ukladu pod chipa w p28 (wszystko robione jak na forum opisane) gdy zalaczam chipa zapala sie check i przechodzi w tryb awaryjny (1800obr i odcina przy okolo 4000), a jak tylko zaplon jest wlaczony to slychac jak ''wyje'' krokowy. A i krokowy tez wyje jak silnik chodzi podobno tak ma byc choc z obrotami nie ma problemow ani bledu nie wyswietla,wydaje mi sie ze cos moze byc pokopsane z kablami :mad: hmmm jakies propozycje co moze byc przyczyna?
pozdrawiam

piroman
02-09-11, 11:20
zle przerobiony komp lub skopana mapa

scorpion_07
03-09-11, 14:57
mapa na 100% nie bo po wyjeciu chipa jest tak samo, rezystory sa takie jak powinny byc kondensatory tez wiec zostaje lutowanie gdzies cos moze nie laczy i dlatego tak jest dzieki za szybka odpowiedz dzisiaj zabieram sie do sprawdzania :rolleyes:

scorpion_07
04-09-11, 12:00
niestety problem jest nadal spoprawilem wszystkie luty na wszelki wypadek lecz nic nie dalo, moze jakis kondesator lub rezystor walniety choc jak patrzylem na zdjecie pogladowe p28 to moj troche sie rozni podam oznaczenia mojego kompa moze trzeba cos wylutowac albo dodac 37820-P28-A01
760-209662 ARM a oznaczenie na plytce po otwarciu 02D01720-1500 A8Y-D

piroman
04-09-11, 12:13
mapa na 100% nie bo po wyjeciu chipa jest tak samo
a jak wyciągasz chip to rozłaczasz zworkę J1, bo samo wyciągniecie chipa nie powoduje że komp korzysta z seryjnej mapy

zrób zdjęcie wnętrza kompa i wrzuć

scorpion_07
04-09-11, 12:46
tak jest rozlaczam, wyjolem nawet scalaka i chipa razem i jest to samo wiec wyglada ze cos jest z samym ukladem nie wiem czy to mma znaczenie ale chip jest na przelacznik moze to jest przyczyna? :mad:

scorpion_07
04-09-11, 18:30
oto foto http://imageshack.us/photo/my-images/708/p28y.jpg/

b3t0n
14-09-11, 13:21
siemanko.
MAM jeszcze kilka pytań:
bo czytam czytam ale nie doczytałem się konkretnych wypowiedzi;
A więc gdzie podłączyc te pozostałe 2 kable od sondy?

ptr
06-10-11, 21:14
Witam, mam problem. Nabyłem wtyczki OBD1 w których są podcięte kable a między nimi jak na moją znajomość tematu dziwne połączenia mianowicie:
D14 połączone jest z A26
http://img411.imageshack.us/img411/6999/wiazki1.th.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/411/wiazki1.jpg/)

Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)

B2 połączone jest z oplotem?, ekranem? kabelków od B11 do B16 które w dalszej części przechodzą w kabel 6-żyłowy
http://img10.imageshack.us/img10/7986/wiazki2.th.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/10/wiazki2.jpg/)

Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)

Co z tym zrobić?
Pozdro

wojtu
06-10-11, 22:12
Tez miałem jakieś kable połączone przy wtyczkach dokładnie nie pamiętam które ale obciąłem po prostu przy robieniu przejściówki.
Z tego co sprawdziłem na szybko w rozpisce to B11-B16 to kable do aparatu i mogą dlatego iść razem, B2 to masa, Ale dokładnie to samemu sprawdź w rozpisce dużo tego w necie

Greg001k
25-03-12, 13:12
Witam,

Przyszedl i na mnie czas by zaczac myslec o konwersji z DPFI na MPFI.
Skompletowalem juz wszystkie niezbedne elementy i teraz zabieram sie za stworzenie przejsciowki z OBD0 na OBD1. Udalo mi sie zdobyc zarowno wiazke kabinowa jak i silnikowa z sedana D16Z6, w zwiazku z tym odseparowalem przewody biegnace od wtyczek do silnika, wiec po tej operacji pozostalo mi 14 kabelkow (biegnacych do kabiny) do przylutowania do wtyczek, ktore pozyskalem z kompa P04.
Prosze sprawdzcie czy ponizszy schemat zostal poprawnie zrobiony:

http://img534.imageshack.us/img534/9885/obd0toobd1greg001k.jpg

Ps. Chcialbym wszystko zrobic na zasadzie Plug&Play, lecz nie jestem do konca pewien, czy dobrze sie do tego zabieram i czy wystarczy tylko te 14 kabelkow polutowac do wtyk z kompa P04

pawciob80
02-04-12, 19:29
Witam
Będę u siebie przechodził z B2 na B7. Chcę zamiast seryjnego ssącego z B7 wrzucić kolektor z d16z6. Jak ma się sprawa z pozostałym osprzętem, tj. przepustnica, krokowy, wtryskiwacze? Czy mogę od razu wrzucić kompletny ssący z z6, czy muszę zakupić sam goły kolektor i przełożyć do niego resztę osprzętu z b7?
Z góry dzieki za pomoc!

Greg001k
02-04-12, 19:37
Nie ma problemu - mozesz smialo wrzucac kompletny ssacy z D16Z6 :)

Citysir
26-05-12, 18:58
ja mam takie pytanie posiadam wtyczki od komputera d15b7 i cala wiazke silnikową no i juz przerobilem kostki wg schematu piromana i mam pytanie jak to zrobic juz z kwestia podlaczenia( przepiecia przewodow z kostek wiazki kabinowej d15b2 aby sie laczyla z silnikowa d15b7? bylbym bardzo wdzieczny za pomoc

Greg001k
27-05-12, 22:53
W tym przypadku będzie chyba nieco sprawdzania, co i gdzie dokładnie powinno iść - ja poszedłem nieco inną drogą i przerobiłem wiązkę kabinową z sedana D16Z6 na przejściówkę z OBD0 na OBD1 - schemat połączeń pinów zamieściłem w poprzednich postach.
Fotka mojej przejściówki poniżej:
http://img163.imageshack.us/img163/5049/wiazkapo.jpg

Citysir
03-06-12, 20:55
Witam ponownie udalo mi sie ogarnac te kable no ale mam problem odpalil samochod ale strasznie nierowno chodzi i na wolnych obrotach gasnie co moze byc przyczyna ? jedyny blad na komputerze jaki mam to blad nr 41 ale to dlatego ze sondy nie podpiąłem, gdzie szukac ewentualnej usterki?

Inside4
10-06-12, 09:53
Witam, zbieram graty do przejścia na b7 i zakupiłem goły kolektor ssący.Chcąc go uzbroić potrzeba min.krokowy stąd moje pytanko czy nie jest przypadkiem taki sam w b2 jak b7?

pioootr
10-06-12, 11:25
mam problem odpalil samochod ale strasznie nierowno chodzi i na wolnych obrotach gasnie co moze byc przyczyna
Nieszczelność o dolocie, problem z przepustnicą lub krokowcem (brud, nieszczelność).

jasiek09
18-06-12, 21:48
Za co odpowiada kabelek dokładany do włącznika wentylatora przy przerabianiu wiązki z d15b2 na d15b7 ?

Citysir
30-06-12, 03:32
juz ogarnalem samochod odpala chodzi rowno tylko jest strasznie slaby.... slabszy niz przed przerobka wywalalo blad numer 10 ale po poprawieniu wtyczki juz sie nie pojawia i co jakis czas wywala blad nr 1 czy ten blad sondy moze miec az taki wplyw na moc?

kubczak88@wp.pl
02-07-12, 09:13
jak liczy się kolejność położenia wtrysków? od rozrządu jest nr1 czy 4?

KreT_KN
28-08-12, 21:19
Witam :) zakupiłem sobie aparat,kolektor,sondę,kompa i caaałą wiązkę :) jestem zieloony w sprawach elektryki i moje pytanie brzmi :) czy ja muszę te wszystkie kable podmienić z b2 na b7 czy wystarczy podpiąć jakąś część np: od strony pasażera ? od strony kierowcy w kabinie jest tam mnustwo tego i nie jestem chętny na grzebanie w tym :( jeśli możecie to napiszcie które wiązki dokładnie zamienić :) troche lajkowo napisane ale myślę że rozumiecie :) seda 94 bez klimy i eletryki więc za dużo kabli tam nie mam :)

PAWELEKHONDA
28-08-12, 21:32
niektórzy robia sami i doprowadzaja itp . Ja tez byłem zielony w tych sprawach a teraz juz smigam na b7 a przechodziłem z eg3 golasa i najprosciej i kazdy doradzał gotowa wiazke , wywalasz stara cala wiazke i wkładasz nowa, tylko sie wydaje ze trudno i ze duzo kabli:)

a i kompa dobrze zebys mial przerobionego mapy inne zeby ci mniej palil itp

KreT_KN
28-08-12, 21:35
Kurde koleś chce za to 300 więc chciałbym to sam zrobić ... więc tak czy tak muszę odkręcić całą deskę rozdzielczą :(

PAWELEKHONDA
28-08-12, 22:12
dasz rade jesli tylko masz gdzie i czas na dłubanie to na spokojnie ogarniesz :) wiazki to wyjmujesz stara a nowa identycznie wchodzi jak stara tylko ma troche wiecej kabelków itp .

pomysl nad kompem :) jak cos to pisz na pw jak cos chcesz sie czgos dopytac doradzic itp zeby tu smietnika nie robic ..

Greg001k
29-08-12, 11:27
W sumie jak nie chcesz podmieniac calej wiazki kup lutownice za 15zl i zrob przejsciowke, wowczas wszystko pojdzie gladko (ja wczesniej tez z lutownica nie mialem nic wspolnego ale udalosie i autko smiga). Schemat podlaczenia pinow zamiescielem wczesniej w tym watku.

Aha bedziesz potrzebowal do przejsciowki jedynie starego kompa dla samych wtyczek by zrobic przejsciowke - to wszystko :)

jasiek09
29-08-12, 12:04
W sumie jak nie chcesz podmieniac calej wiazki kup lutownice za 15zl i zrob przejsciowke, wowczas wszystko pojdzie gladko (ja wczesniej tez z lutownica nie mialem nic wspolnego ale udalosie i autko smiga). Schemat podlaczenia pinow zamiescielem wczesniej w tym watku.

Aha bedziesz potrzebowal do przejsciowki jedynie starego kompa dla samych wtyczek by zrobic przejsciowke - to wszystko też robiłem tym sposobem i wydaje mi się że nie ma tak wiele pracy

Greg001k
29-08-12, 18:34
Dokladnie - jak sobie w domku w spokoju zrobisz przejsciowke, to pozniej tylko wymiana osprzetu i wiazek (cala zabawa do odpalenia auta zajela mi ok 4-4,5h)


też robiłem tym sposobem i wydaje mi się że nie ma tak wiele pracy

kubczak88@wp.pl
03-09-12, 13:05
najlepiej polutować sobie na spokojnie z rozpiską i piwkiem w ręku. zrzucanie deski rozdzielczej i położenie kabli zajmie Ci więcej :)

kubczak88@wp.pl
16-09-12, 19:27
Witam. Mam problem przy pzrejściu z D15B2 wpierw na B7, a teraz na Z6 V-tec... wszystko już siedzi na autku, nawet chodził, odjechałem od mechanika, kawałek prostej, no to ogień żeby poczuć tę moc, ale silnik nie wkręcił się nawet na wyższe obroty i zgasł podczas jazdy... ponowne odpalenie, obroty wskoczyły na 2K RPM i znów zgasł... kilka razy to samo, odpaliłem go z wciśnietym pedałem gazu i jakoś doturlalem sie do mechanika, ten zaczarował i już nie gaśnie po odpaleniu... co to może być? może pompa paliwa nie ogarnia? nie wymieniałem jej przy przejściu na B7 jak i Z6- może nie ogarnia?

And84
16-09-12, 19:59
Napewno nie ma potrzeby wymieniać pompy paliwa , musisz posprawdzać wszystko pokolei bo przy takie przeróbce wiadomo wkłada sie części z 2ręki a z tym bywa różnie .

mrozek1234
18-10-12, 19:33
Witam z racji że próbuje wykonać ww zmiany D15B2 w D15B7 mam pare pytań.
W obecnym momencie wiązka już jest przełożona (część od silnika przez komputer do bezpieczników) teraz takie pytanie czy wiązka która idzie dalej tj lewe drzwi i reszta co idzie do tylu da sie podpiac normalnie do tej puszki z bezpiecznikami czy 3eba cos przerabiac ?

A ma ktoś może schemat które kable dokladnie podlacza sie do tej puszki z bezpiecznikami ?

mateuszafro
14-04-13, 18:50
Ogrzeje kotleta,postanowiłem przejść na mpfi,kupiłem wiązkę silnikową,kompa d15b7,kolektor ssący,sonde lambda,aparat zapłonowy,nie mam wiązki kabinowej ponieważ kupiłem przejściówkę z obd0 na obd1,dzisiaj trochę przymierzałem tą wiązkę silnikową i teraz mam pytanie,przy łączeniu się wiązki silnikowej z kabinową,b2 ma 2 wtyczki a wiązka którą kupiłem b7 ma takie wtyczki 3 http://imageshack.us/photo/my-images/22/79805569.jpg/ i od strony kierowcy to samo http://imageshack.us/photo/my-images/407/38603275.jpg/
czy te dodatkowe wtyki mają być nie podłączone?

RPK
07-06-13, 00:14
rowniez chce o cos zapytac :) robilem mpfi na gratach z d15b7 w silniku d15b2 i teraz nagle przestal dzialac czujnik temperatury bo wskazowka na zegarach nawet nie drgnie i obroty utrzymuja sie kolo 3k rpm krecenie sruba przy przepustnicy nic nie zmienia.. odpiecie silniczka krokowego tez nie pomaga by spadlo a jak chce ustawic wolne obroty to po odpieciu krokowca obroty nie utrzymuja sie na 450 jak maja byc tylko kolo 100-150 ;/ a czasami nawet 1500.. juz sam nie wiem co mam robic ;/

w_rebacz
07-06-13, 13:23
Przytkaj, a właściwie całkiem zatkaj przepustnicę, zobacz czy nie ciągnie lewego powietrza. Jeśli nie ciągnie to silnik zgaśnie.
Sprawdź płyn chłodniczy, bo może masz braki? Ewentualnie zapwietrzony układ, uszkodzony czujnik? :)

RPK
07-06-13, 15:49
po przytkaniu przepustnicy gasnie wiec jest szczelnie , plyn chlodniczy zmienilem caly i odpowietrzylem wszystko elegancko a dalej jest to samo ;/ najgorsze ze nie mam w zegarach checka i nie moge zrobic samodiagnostyki... i albo wymysle cos sam z wasza pomoca albo musze kupic zegarek z chekiem ;/ i wtedy sie okaze

KamilWWL
09-06-13, 11:20
W zegarach powinieneś mieć check-engine. Może tylko żarówki nie masz włożonej?

w_rebacz
09-06-13, 12:39
albo bezpośrednio do kompa podepnij, chyba 12V :)

RPK
09-06-13, 18:23
wlasnie moje zegary nie maja checka :P bo juz sprawdzalem nie ma okienka z ta folia tylko zwykly plastik.. i musze czekac na nowe zegary zeby to dokonczyc bo juz nie mam pojecia czego tak sie dzieje czytalem cos o jakims zaworze FITV czy jakos tak jutro sprobuje przeczyscic krokowca i przepustnice moze to cos pomoze ale watpie

Juzkos
09-06-13, 21:54
Witam serdecznie! Mam parę pytań odnośnie swapa.

Aktualnie posiadam D15B2 w EG8, które kończy swój żywot (najprawdopodobniej pęknięta głowica... zresztą to już nieistotne...). Zakupiłem więc kompletny zestaw na swap D15B7 z Coupe tj: kompletny silnik z osprzętem (aparat zapłonowy, kolektory, sonda lambda), skrzynia biegów, komputer + wiązka do niego, wiązka silnikowa, chłodnica z wiatrakiem, generalnie wszystko. Silnik był już wyciągnięty, zamontowany na stelażu i próbnie go uruchomiliśmy (wszystko z nim ok.) W czwartek zaczynamy SWAP, więc mam parę pytań:

-jak sprawa będzie się miała z wiązkami? Przeróbka będzie wyglądała tak samo jak w przypadku zmiany samego osprzętu B2 na B7? Chodzi mi oczywiście o samą wiązkę kabinową, ponieważ jak wspomniałem silnikowa jest założona. Nie za bardzo wiem jak to będzie wyglądać i na co mam się szykować?

-wg. wykresów wychodzi na to, że skrzynia biegów z Coupe jest nieco dłuższa niż w moim sedanie. Jak to wygląda w praktyce? Powinienem zostawić skrzynie z EG8?

Muzyk-Grzes
09-06-13, 22:14
Jak jesteś z Wałbrzycha to autor tego tematu też z niego pochodzi, poradził bym ci zajrzeć na honda-walbrzych.pl a dowiesz tam wszystkiego

Maxoff
10-06-13, 07:09
-jak sprawa będzie się miała z wiązkami? Przeróbka będzie wyglądała tak samo jak w przypadku zmiany samego osprzętu B2 na B7? Chodzi mi oczywiście o samą wiązkę kabinową, ponieważ jak wspomniałem silnikowa jest założona. Nie za bardzo wiem jak to będzie wyglądać i na co mam się szykować?
Twój swap nie różni się niczym od zwykłego MPFI z punktu widzenia elektroniki więc podejście jest takie same jak przy B2 na B7.

Juzkos
10-06-13, 13:31
Dziękuję bardzo za odpowiedź.

Jest tylko jeszcze jeden problem: ponieważ temat jest dość stary, linki i zdjęcia niestety wygasły... Czy ktokolwiek posiada jeszcze schematy przeróbki elektryki z B2 na B7 ?

Greg001k
11-06-13, 00:53
Proszę bardzo :)

http://img534.imageshack.us/img534/9885/obd0toobd1greg001k.jpg

wiaterek3
12-06-13, 14:52
Panowie jak zakupie coś takiego będę musiał przekładać wiązkę kabinową? http://jarusnet.pl/2012/07/26/przejsciowka-obd0-obd1/

Greg001k
12-06-13, 15:32
Ja osobiście nie przekładałem wiązki kabinowej - zostawiłem tak jak jest -> wystarczyło, że polutowałem przejściówkę według rozpiski zamieszczonej wyżej i podłączyłem to do kompa P06 oraz wiązki silnikowej z D16Z6 to wszystko. Wszystko działa perfekcyjnie jak do tej pory, więc rozpiska jest ok. Przejściówka również powinna zdać egzamin.

Kolanko18
24-12-13, 15:05
Odświeżam trochę temat.
Panowie mam zamiar przejść na mpfi w silniku d15b2. Mogę kupić w dobrej cenie kompletny kolektor ssący razem z przepustnicą, wiązką silnikową i komputerem p28 od silnika d16z9 z del sola do tego oczywiście zmiana sondy i aparatu zapłonowego. Wiązkę kabinową chciałbym zostawić tą co mam z d15b2. Pytanie czy komputer bez problemu podejdzie do silnika bez vteca ? No i czy wiązkę silnikową też lepiej zostawić starą i ją przerabiać czy wsadzić tą nową ?

Młody ŁDZ
24-12-13, 21:58
Komp bedzie wywalac blad zaworu VTEC i tyle. Reszta tak jak wg manuali dostepnych w internecie.

Kolanko18
25-12-13, 14:29
A czy da jakoś się usunąć ten błąd ?

piroman
25-12-13, 15:18
A czy da jakoś się usunąć ten błąd ?przerobić kompa i wyłączyć vtec-a w mapie

spot
14-02-14, 23:22
odświeżę troche temat....

Mam eg4 w automacie i chce przejść na mpfi. Nie chce zmieniać wiazki kabinowej i silnikowej wiec mam zamiar wykonać przejsciówkę obd0 -> obd1 według zamieszczonych w temacie schematów.
I mam pytanie... czy mogę napotkac na odstępstwa od zamieszczonych schematów konwersji z racji posiadania automatycznej skrzyni biegów?

vrrs
15-02-14, 22:11
Proszę bardzo :)

http://img534.imageshack.us/img534/9885/obd0toobd1greg001k.jpg

Czy ktoś orientuje się cooznaczają kolory (zielony i żółty) na tym schemacie?

Rozumiem żę dodatkowe przewody, które trzeba samemu dorobić. Jednak czemu np. że pod pole A12 w OBD1 trzeba podpiąć kabel z B4 w OBD0 jeśli to ma być dodatkowy kabel?

Greg001k
15-02-14, 23:49
Na schemacie powyżej, który zmontowałem już jakis czas temu bazując na danych zebranych z manuali i różnych forów - wszystko jest podane prawidłowo - jeżdzę na tej przejściówce bez jakichkolwiek błędów od kilku lat (początkowo na D15B2 ze ssakiem od D16Z6 a obecnie na B16). Siedziałem nad tą przejściówką dość długo ale swoje zadanie spełnia. Z tego, co pamietam, na żółto pozaznaczałem piny, które poznajdywałem na zagranicznych forach, lub które były źle oznaczone w innych schematach które znalazłem w sieci, czy też były to puste piny w kostkach OBD1 na podstawie których robiłem tą przejściówkę (ale dokładnie już nie pamietam)

W zasadzie nie zastanawiaj się nad tym, tylko zrób przejściówkę bazując na tym schemacie a powinno wszystko działać bez problemów. Wszystkie piny są opisane w 3 tabelkach, więc się nie pomylisz (znaki zapytania oznaczają, że nie mam pojęcia do czego ten pin jest - u mnie były puste w kostkach z wiązki z OBD1, więc sobie to już darowałem).

Ps. Odnośnie pinu A12 w OBD1 - to jego odpowiednikiem w OBD0 jest pin B4 (jeżeli nie posiadasz tego czujnika u siebie to nie ma sensu ciągnąć dodatkowego kabla, bo i tak nie będziesz miał go do czego podłączyć)

vrrs
16-02-14, 12:03
Dzięki wielkie za odpowiedź! Jak będe miał jakieś problemy to będę jeszcze pisał. Pozdrawiam :)

EDIT:

Jeszcze jedno pytanie: powiedzmy ze przepialem juz wszystkie kable wedlug schematu, dodatkowe puscilem swoimi kablami, co wtedy z polaczeniem w komorze silnika? Mam trzy wtyczki, duza pasuje w niej nie przepinam kabli tylko spinam tak jak jest? Mniejsza nie pasuje, musze ja uciac i polaczyc kable bezposrednio? Najmniejsza 4 pinowa to wtryski z nia wiem co zrobic.

vrrs
16-02-14, 16:43
Ps. Odnośnie pinu A12 w OBD1 - to jego odpowiednikiem w OBD0 jest pin B4 (jeżeli nie posiadasz tego czujnika u siebie to nie ma sensu ciągnąć dodatkowego kabla, bo i tak nie będziesz miał go do czego podłączyć)

Co do tego pinu A12, w oryginalnej wiazce mam kabel w polu B4, natomiast we wtyczkach OBD1 polu A12 nie mam kabla. Co w takim wypadku zrobic?


Wysłane z mojego GT-I9100 przy użyciu Tapatalka

Greg001k
16-02-14, 17:00
Ja wykorzystałem wtyczki, które pozostały mi z wiazki z sedana D16Z6 na OBD1, więc wypuściłem do komory drugą wiązkę a ta z OBD0 jest niepodpięta. W sumie musisz pokombinować, by to zrobić plug&play. Możesz wykorzystać stare kostki z wiązki kabinowej z OBD1 o ile je masz, tak jak ja to zrobiłem.


Jeszcze jedno pytanie: powiedzmy ze przepialem juz wszystkie kable wedlug schematu, dodatkowe puscilem swoimi kablami, co wtedy z polaczeniem w komorze silnika? Mam trzy wtyczki, duza pasuje w niej nie przepinam kabli tylko spinam tak jak jest? Mniejsza nie pasuje, musze ja uciac i polaczyc kable bezposrednio? Najmniejsza 4 pinowa to wtryski z nia wiem co zrobic.

Musisz pokombinować - ja bym otworzył kostkę i przełożył w to miejsce jakiś inny, który nie jest wykorzystywany :)


Co do tego pinu A12, w oryginalnej wiazce mam kabel w polu B4, natomiast we wtyczkach OBD1 polu A12 nie mam kabla. Co w takim wypadku zrobic?

Syszka
16-02-14, 19:02
Panowie mam pytanie i chciałbym się upewnić.Będe przekładał swoje D13Z6 do żelazka,gdzie obecnie jest D15b2.Z tego co wyczytałem to wystarczy zmienić część wiązki komputer>silnik.Ja już mam ten odcinek przerobiony,tzn dodane kabelki na wtryski itd. Zostaje mi tylko zamienić kostki wiązki kabinowej po prawej stronie pod wiązkę silnikową Z6. Dobrze myśle czy jest gdzieś niespodzianka?

Greg001k
16-02-14, 22:24
Wydaje mi się to logiczne, lecz na Twoim miejscu pogrzebałbym jeszcze na forach 4gen, tak dla pewności :)

vrrs
17-02-14, 12:20
Mam kolejne pytania:
Czy piny A16(Alternator Control) i D2(Brake Switch) są obowiązkowe? Ponieważ nie mam ich ani we wtyczkach, ani nie ma odpowiadającym im kabli w wiązce.

Za co odpowiada kabel D7? Mam go we wtyczkach jednak na schemacie nie ma żadnej informacji co z nim zrobić. To kabel diagnostyczny?

piroman
17-02-14, 12:27
Czy piny A16(Alternator Control) i D2(Brake Switch) są obowiązkowe? nie są


Za co odpowiada kabel D7? komunikacja po złączu diagnostycznym

vrrs
17-02-14, 12:32
Na schemacie jest pokazane aby kable A1 podpiąc pod A1, A3 pod A3, A5 pod A5, A2 pod A7 (Kable odpowiedzialne za wtryski), nie jestem pewny czy mogę tak zrobić, ponieważ u mnie kable A1 i A5, oraz A3 i A7 są zmostkowane, czyli wtryski byłyby połączone 1 i 3 na jednym kablu oraz 2 i 4 na drugim kablu, tak chyba nie może być?

Oprócz tego została mi już tylko kwestia przewodu B4(Radiator Fan Relay) który mial iść do A12(Radiator Fan Control). Mam problem bo w mojej wiązce nie było kabla B4. Wentylator działał normalnie. Co mam w takiej kwestii zrobić?


EDIT:

Puściłem już nowe przewody i do wtrysków i do innych które były mi potrzebne, teraz przy silniku to pospinam i jutro próbne odpalanie.

vrrs
18-02-14, 19:07
Wszystko zlozylem i podlaczylem i zero reakcji. Nie pyka przekaznik pompy, rozrusznik kreci ale nie odpala, po zwarciu zworki serwisowej nic sie nie dzieje. Bezpiecznik back-up jest caly. Macie pomysl co moze byc przyczyna? Padniety komp?

Od czego zacząć?

Greg001k
18-02-14, 21:12
Na początek sprawdź jeszcze kilka razy czy polutowałeś przejściówkę zgodnie z rozpiską i czy przypadkiem nie zrobiłeś tego w odwrotnej kolejności (ja kilkukrotnie to sprawdzałem czy nie sa odwrotnie połączone ponieważ sprawiało mi to duże trudności - lepiej sprawdzić kilka razy i przeanalizować co i jak. W moim przypadku autko odpaliło za pierwszym razem i do tej pory nie ma z tym problemów).

Nie wiem tez jak z tym zmostkowaniem wtrysków, o którym wspominałeś.


Wszystko zlozylem i podlaczylem i zero reakcji. Nie pyka przekaznik pompy, rozrusznik kreci ale nie odpala, po zwarciu zworki serwisowej nic sie nie dzieje. Bezpiecznik back-up jest caly. Macie pomysl co moze byc przyczyna? Padniety komp?

Od czego zacząć?

vrrs
19-02-14, 10:55
Winna była masa przy termostacie, słabo łączyła no i nie działał komputer. Teraz już działa pompa pracuje, ale odpalić dalej nie chce. Jak obróciłem aparat to tylko na chwilę załapuje, na sekundkę i gaśnie. Próbowałem nalać paliwa bezpośrednio do cylindra ale nie było efektu. Po przekręceniu stacyjki na wtryskach jest 12V czyli z tym jest raczej okej. Muszę kogoś poprosić zeby mi pokręcił rozrusznikiem a ja sprawdzę iskrę, tera sprawdzałem ale widziałem tylko na 1 i 4 cylindrze. Komputer nie pokazuje żadnych błędów. Chwilowo jestem w kropce i zastanawiam się co dalej.

Przy okazji mam pytanie. Czy węże paliwowe są wymienne w D15B2 i D15B7, bo zauważyłem że trochę się różnią. U mnie nie mogłem odkręcić węża przy filtrze paliwa wiec zostawiłem tez z D15B2.

Greg001k
19-02-14, 11:54
Komputer zwraca jakieś błędy? (Pali się check engine ciągle, czy gaśnie po chwili?). W sumie dobrze by było jakbyś aparat z lampa ustawił (choiciaż po przekreceniu w jedną lub drugą stronę powinien załapać. Sprawdź czy kable i świece są ok oraz może przeczyść kopułkę z osadów). Przewód nie powinien odgrywać wiekszego znaczenia sprawdź czy wtryski podają paliwo jeszcze, lecz tutaj jak wspominałeś, że nie ma iskry to coś z układem elektrycznym (aparat, kable, świece, etc).

vrrs
19-02-14, 12:28
Komputer nie zwraca bledow, po zwarciu zworki check swieci sie caly czas takze jest ok. Nie mam lampy stroboskopowej wiec sam nie ustawie, mialem zamiar pojechac na ustawienie juz po zlozeniu wszystkiego. Kable sprawdzalem jeszcze na dual poincie i normalnie dzialal, swiece to samo. Kopulke czyscilem jeszcze przed zlozeniem wszystkiego.

Jak najlepiej sprawdzic czy wtryski daja paliwo? Sprawdzanie czy swiece sa mokre odpada bo mam padniete uszczelniacze gniazd wiec zalewa je olejem jak je odkrecam.

Wysłane z mojego GT-I9100 przy użyciu Tapatalka

vrrs
19-02-14, 13:42
Sprawdziłem wszystko z druga osobą. Wtryski raczej działają by słychać jak pracują. Sprawdziłem iskrę i nie ma jej na 2 i 3 cylindrze tak jak pisałem. Teraz najważniejszy pytanie, czy może miec na to wpływ przeróbka wiązki? Czy raczej jak na 1 i 4 jest iskra to i na 2 i 3 powinna być i wiązka na to wpływu nie ma tylko aparat?

Zamieniłem kopułki z aparatem z D15B2 i jest to samo czyli to nie wina kopułki. Tego drążka który wchodzi w wałek rozrządu u mnie nie da się obrócić o 180 stopni gdyż jest tak wyrobiony że nie wchodzi(ale tak musi być dobrze gdyż wkładałem go tak samo jak aparat D15B2).

Greg001k
19-02-14, 14:23
Cewka daje iskrę po kablach, więc jak jest na 1 i 4 to powinna byc również iskra na pozostałych, więc to może byc zwiazane z przewodami zapłonowymi, lub z palcem rozdzielacza, może nie dotyka dobrze tych wypustek w kopułce?

ewentualnie może to przez te połączone piny 1z3 i 2z4?

vrrs
19-02-14, 14:26
Nie puszczałem tego w końcu na tamtych kablach tylko puściłem nowe więc to nie to. Przełożyłem kopułkę i palec ze starego aparatu no i zobaczymy.

Jakby była padnięta cewka to nie byłoby iskry na wszystkich cylindrach prawda? Czy jest taka możliwość ze nie ma tylko na dwóch?

Po przełożeniu kopułki i palca iskra niby jest, jednak dalej nie chce odpalić. Po chwili kręcenie wywaliło za to błąd 8, czyli czujnik GMP.

Greg001k
19-02-14, 14:44
Jest tylko jedna cewka i palec rozdzielacza przekazuje iskrę na poszczególne przewody zapłonowe, więc jakby cewka padła to byś nie miał iskry na żadnym z przewodów (ewentualnie możesz sobie podmienić jeszcze aparat zapłonowy i ewentualnie również cewkę ze starego aparatu o ile działało to bez problemów w D15B2)


Nie puszczałem tego w końcu na tamtych kablach tylko puściłem nowe więc to nie to. Przełożyłem kopułkę i palec ze starego aparatu no i zobaczymy.

Jakby była padnięta cewka to nie byłoby iskry na wszystkich cylindrach prawda? Czy jest taka możliwość ze nie ma tylko na dwóch?

vrrs
19-02-14, 15:16
Ok doszedłem ze to jednak problem wtryskiwaczy, odkręciłem listwę tak żeby było je widać i przy kręceniu nie pryskają paliwem, nic się nie dzieje, jak ręcznie przycisnę ten pręcik to normalnie leci paliwo. Czyli musi być jakiś problem z wiązką. Teraz tak. Wtryskiwacze są podpięte pod pola A1 A3 A5 A2, a drugie piny gdzie mają być podpięte?Ja podłączyłem je pod kabel który idzie do pola A25, czyli zasilania.

Co zrobiłem nie tak? Cczemu wtryski nie pryskają, no bo powinny przy kręceniu tak? Może ze listwa musi być jakoś zmasowana? Nie wiem już sam liczę że mi pomożecie

Greg001k
19-02-14, 16:00
Wydaje mi się, że źle polutowałeś przejściówkę albo żle zrozumiałeś jak to zrobić niestety :(

Zrób dokładnie według rozpiski, a powinno działać nie kombinuj, a więc przykładowo:
- pinowi A12 z OBD0 odpowiada pin A8 w OBD1
- pinowi A14 w OBD0 odpowiada pin A7 w OBD1

vrrs
19-02-14, 16:10
Nie robiłem przejściówki tylko bezpośrednio lutowałem kable, są polutowane dobrze tak jak było w twojej rozpisce. Dodatkowo oddzielnie pusciłem kable do wtryskiwaczy(z pól A1 A5 A3 A2), kabel do grzania sondy(A6), i 2 kable do aparatu zapłonowego(B11 B12). Wiązkę silnikową przerabiałem, nie wrzucałem tej z D15B7 gdyż tam są zupełnie inaczej ułożone kable we wtyczkach po za tym nie pasują one do tych które ida do kabiny. Wiązkę D15B2 przerobiłem w następujący sposób: puściłem po niej kabel do grzania sondy, puściłem dwa dodatkowe kable do aparatu zapłonowego, puściłem 4 kable do wtrysków(przykałodowo z pola A1 kabel idzie do wtryskiwacza pierwszego od strony rozrządu). Z każdego wtryskiwacza wychodził też drugi kabel, złączyłem je wszystkie razem i podłączyłem do kable który idzie do wtyczek po stronie kierowcy i który przechodzi dalej do pola A25 w komputerze(czyli zasilanie), dodatkowe z tego kable pusciłem też jeszcze jeden do sondy(+). Wszystko zgadza się ze schematami komputer nie wyrzuca błędów a silnik nie odpala. Iskra jest, po prekręceniu kluczyka do pola zapłon załącza się pompka paliwa, słychać przepływ paliwa przy wtryskiwaczach. Na wtryskiwaczach np. na pierwszym między kablem sygnałowym A1 a tym drugim który idzie do A25 pojawia się napięcie.

Jak ty robiłeś u siebie? Zmieniałeś odcinek silnik>komputer na ten z B7 czy kable do wtryskiwaczy sondy i aparatu puszczałes oddzielnie?

Greg001k
19-02-14, 16:56
Więc problem prawdopodobnie na łaczeniu wiązki silnikowej z kabinową (teraz masz nieco inny układ pinów na wyjściu z kabinowej i nieco inny układ na wejściu w wiazke silnikową - starą OBD0), conajmniej tak mi sie wydaje.

Greg001k
19-02-14, 22:02
..

janu166
23-02-14, 22:25
mam pytanie:
jak zmieniło się spalanie po tych modach? chciałbym niedługo się za to zabrać, części już leżą

RPK
23-02-14, 23:54
Jesli chodzi Ci tylko o przejście na wielopunkt to spalanie mi spadlo troszkę a auto stalo sie elastyczniejsze

Sewko
26-02-14, 20:43
Mam takie pytanie, czy jeśli kupię Civa z gazem z silnikiem D15B2 i będę chciał przełożyć wtryski na wielopunkt, to muszę zmieniać coś w gazie i czy taka modyfikacja w ogóle coś na nim da? Pytanie może głupie, ale siedzę raczej w motocyklach, a budowę samochodu zaczynam dopiero zgłębiać :P.

Greg001k
26-02-14, 22:23
Mała wrzuta - gotowe przejściówki OBD0 na OBD1 znalazłem u Jarusneta w ofercie: http://jarusnet.com/2012/07/26/przejsciowka-obd0-obd1/

szatri
21-05-14, 14:27
Mam dylemat, rozbebeszyłem kable z b7 według 2 wariantu (z pierwszego posta) z pominięciem wiązki na prawy reflektor, wyjąłem wtyczki z b2 łączące kabinowa z silnikową z prawej strony, uciąłem kable z komputera (b2) tylko z tych wtyczek, wywaliłem je, wstawiłem wtyczki z b7 analogicznie je ucinając by zlepić z powrotem przy kompie, kable z wtyczek b2 idące do kabinowej i prawego światła jeszcze są.
Mam brakujące piny mianowicie:

P06(b7,obd1) P04 (b2,obd0)
A12________Brak B4
B8_________Nie wiem do czego
D2_________Brak C10
D7_________gniazdo diagnostyczne na 3 kable obok tego do samodiagnostyki
D10________Brak B19

Poza tymi pięcioma to jest jeszcze 4 z wiązki kabinowej do silnikowej, piszą by uciąć i tak zostawić bo nie jest to wykorzystane przy b7 (ale w takim razie do czego jest to w b2?)
Schemat konwersji:


+--------+------------+--------------+----------------------------------+--------------
| pin_id | wire_color | pin_function | pin_name | 4G (pr3 pin)
+--------+------------+--------------+----------------------------------+--------------
| A1 | BRN | INJ1 | INJ1 | -> A1
| A2 | YEL | INJ4 | INJ4 | -> A7
| A3 | RED | INJ2 | INJ2 | -> A3
| A4 | GRN/YEL | VTS | VTEC solenoid | -> ADD -> vtec selenoid
| A5 | BLU | INJ3 | INJ3 | -> A5
| A6 | ORN/BLK | PO2SHTC | O2 sensor (heating element) | -> ADD [o2 heater control ->blk (under wht wire)]
| A7 | GRN/BLU | FLR1 | fuel pump (main relay) | -> A12
| A9 | BLK/BLU | IACV | IAC valve | -> A11
| A12 | GRN | FANC | engine coolant temp switch | -> B4
| A13 | GRN/ORN | MIL | MIL (check engine light) | -> B6
| A15 | BLK/RED | ACC | (a/c compressor clutch) | -> B3
| A16 | WHT/GRN | ALT C | alternator | -> B5
| A20 | RED | PCS | EVAP purge control solenoid | -> A6
| A21 | YEL/GRN | ICM | ICM | -> B15
| A23 | BLK | PG1 | ground *(main relay ground) | -> A2
| A24 | BLK | PG2 | ground *(main relay ground) | -> A4
| A25 | YEL/BLK | IGP2 | to main relay and to gound for o | -> A13 [splice for o2 -> blk (under grn)]
| A26 | BRN/BLK | LG1 | gound | -> A18
| B1 | YEL/BLK | IGP2 | to pin A25 | -> A15
| B2 | BRN/BLK | LG2 | ground to shields for CYP & TDC | -> A16
| B5 | BLU/RED | ACS | a/c switch | -> B8
| B9 | BLU/WHT | | starter signal | -> B13
| B10 | ORN | VSS | vehicle speed sensor | -> B16
| B11 | ORN | CYP P | CYP -P | -> B10
| B12 | WHT | CYP M | CYP -M | -> B12
| B13 | ORN/BLU | TDC P | TDC -P | -> C3
| B14 | WHT/BLU | TDC M | TDC -M | -> C4
| B15 | BLU/GRN | CKP P | CKP -P | -> C1
| B16 | BLU/YEL | CKP M | CKP -M | -> C2
| D1 | WHT/BLU | VBU | Back Up Power | -> B1
| D2 | GRN/WHT | BKSW | brake switch | -> C10
| D3 | | KS | Knock Sensor | -> ADD -> Knock sensor
| D4 | BRN/WHT | SCS | service check connector | -> mil [toggle switch with ground]
| D6 | BLU/BLK | VTM | VTEC pressure switch | -> ADD -> vtec pressure switch
| D9 | WHT/RED | ALT F | alternator | -> B14
| D10 | GRN/RED | ELD | electric load detector | -> B19
| D11 | RED/BLK | TPS | TPS Signal | -> C7
| D13 | RED/WHT | ECT | ECT sensor | -> C6
| D14 | WHT/RED | PHO2S | O2 sensor | -> C16 [splice for o2 -> wht]
| D15 | RED/YEL | IAT | IAT sensor | -> C5
| D17 | WHT/YEL | MAP | Map Signal | -> C11
| D19 | YEL/WHT | VCC1 | MAP 5V | -> C15
| D20 | YEL/BLU | VCC2 | TPS 5V | -> C13
| D21 | GRN/WHT | SG1 | MAP GND | -> C14
| D22 | GRN/BLU | SG2 | TPS GND | -> C12 [splice for o2 -> grn]
+--------+------------+--------------+----------------------------------+

OBD-0 --> OBD-1
A01 - INJ #1 --> A01 - INJ #1
A02 - PG1 --> A23 - PG1
A03 - INJ #2 --> A03 - INJ #2
A04 - PG2 --> A24 - PG2
A05 - INJ #3 --> A05 - INJ #3
A06 - PCS --> A20 - PCS
A07 - INJ #4 --> A02 - INJ #4
A08 - LOCKSOL --> XXXXXXXXXXX
A09 - NOTUSED--> XXXXXXXXXXXX
A10 - EGR CSV--> A11
A11 - IACV --> A09 - IACV
A12 - FLR1 --> A07 - FLR1
A13 - IGP1 --> A25 - IGP1
A14 - FLR2 --> A08 - FLR2
A15 - IGP2 --> B01 - IGP2
A16 - GRD --> A26 - LG1
A17 - NOTUSED--> XXXXXXXXXXXX
A18 - GRD --> B02 - LG2
B01 - VBP --> D01 - VBU
B02 - NOTUSED--> XXXXXXXXXXXX
B03 - ACC --> A15 - ACC
B04 - FANC --> A12 - FANC
B05 - ALT --> A16 - ALT
B06 - MIL --> A13 - MIL
B07 - NOTUSED--> XXXXXXXXXXXX
B08 - ACS --> B05 - ACS
B09 - NOTUSED--> XXXXXXXXXXXX
B10 - CYP P --> B11 - CYP P
B11 - FUSEBOX--> xxxxxxxxxxxx
B12 - CYP M --> B12 - CYP M
B13 - FUSEBOX--> B09 - STARTER
B14 - ALT --> D09 - ALT
B15 - Igniti --> A21 - ICM
B16 - VSS --> B10 - VSS
B17 - Igniti --> A22 - ICM
B18 - NOTUSED--> XXXXXXXXXXXX
B19 - ELD --> D10 - ELD
B20 - SCS --> D04 - SCS
C01 - CKP P --> B15 - CKP P
C02 - CKP M --> B16 - CKP M
C03 - TDC P --> B13 - TDC P
C04 - TDC M --> B14 - TDC M
C05 - IAT --> D15 - IAT
C06 - ECT --> D13 - ECT
C07 - TPS --> D11 - TPS
C08 - EGR VLS--> D12
C09 - PA --> NOTUSEDXXXXX
C10 - BKSW --> D02 - BKSW
C11 - MILGRND--> D17 - MAP
C12 - SG2 --> D22 - SG2
C13 - VCC1 --> D19 - VCC1
C14 - SG1 --> D21 - SG1
C15 - VCC2 --> D20 - VCC2
C16 - O2S --> D14 - PHO2S

Bobik
16-01-15, 21:41
Odgrzewamy :D Na dniach będę robił pełen wtrysk w moim EG4 i potrzebuje schemat do przerobienia wtyczek łączących wiązkę kabinową z silnikową. Mam wiązkę od B7 i wtyczki z kielicha (koło akumulatora). Potrzebuje schemat jak pozmieniać te kabelki :) Z góry dziękuje :)

kazik1989
22-01-15, 14:16
Wystarczy przejść na pierwszą stronę.

parruwaa
22-01-15, 18:59
moze nie do konca w temacie ale mam pytanie
robie MPFI w d13 i roznia sie kostki alternatora.
w d13 jest kostka na 2 kable w b7 na 4, rozmiar kostki nie pasuje.
Jest jakis sposob zeby to wszystko polaczyc bez zmiany alternatora??
Jakos uciac kostke i polutowac??
Prosilbym o pomoc bo auto rozgrzebane

paweltdf
22-01-15, 21:52
moze nie do konca w temacie ale mam pytanie
robie MPFI w d13 i roznia sie kostki alternatora.
w d13 jest kostka na 2 kable w b7 na 4, rozmiar kostki nie pasuje.
Jest jakis sposob zeby to wszystko polaczyc bez zmiany alternatora??
Jakos uciac kostke i polutowac??
Prosilbym o pomoc bo auto rozgrzebane

raczej nie, ja alternator też wymieniłem, nie jest drogi na szczęście

Bobik
22-01-15, 23:39
Wystarczy przejść na pierwszą stronę.

Właśnie o to chodzi że linki wygasły i nie mogę tego włączyć ;/ Może ma ktoś na dysku wszystkie schematy i może wysłać ?? Pozdrawiam

airman
23-01-15, 12:14
mam ten schemat raczej, podeslij maila

zabor
23-01-15, 14:05
raczej nie, ja alternator też wymieniłem, nie jest drogi na szczęście

U mnie alternator został stary, jakiś kabel czy dwa trzeba było zaizolować i zostawić nie podłączone.

Młody ŁDZ
23-01-15, 15:13
U mnie alternator został stary, jakiś kabel czy dwa trzeba było zaizolować i zostawić nie podłączone.
Dokładnie, alternator moze byc nawet z d13.

parruwaa
23-01-15, 19:01
a powie mi ktos ktore kable nalezy podpiac a ktore zostawic?? isc kolorami czy gruboscia kabli??

Bobik
05-02-15, 09:52
Chłopaki mam problem po przeróbce na pełny wtrysk. A mianowicie d15b2 po przeróbce na b7 pali na dwa cylindry :/ iskra jest, auto zapala normalnie ale pracuje jak traktor. Do wtryskow puscilem cztery dodatkowe przewody. Wiązkę silnikowa mam z d14a2 a kabinowa przerabiania według schematów z forum. Co może być przyczyną?? Z góry dziękuję za pomoc. pozdrawiam

airman
06-02-15, 21:59
Wtryski są pewne? Nie leżały długo huk wie gdzie? Miałem taki przypadek że dopiero za którymś razem zaczęły wszystkie pracować. To samo z aparatem zapłonowym, dobrze go sprawdzić na innym aucie jeśli przeszłość nie jest znana.

EcuTypeRAFR
29-10-15, 13:10
Będę odgrzewał ponieważ na swoje pytanie nie mogłem znaleźć odpowiedzi , myślę że ktoś pomoże mi z was, założyłem wiązkę silnikową obd1 , zrobiłem przejściówkę przy wtyczkach komputeraz na obd1 , ale jedna kostka (łącząca kabinową z silnikową) nie pasuję na wtyk. Jedną podłączyłem , drugą od wtrysków połącze. Ale nie wiem od czego dokładnie jest ta niepodłączona , czy znajdę jakiś schemat lub po kolorach przewodów dojdę jak je ze sobą połączyć? i czy dobrze robię?

http://i65.photobucket.com/albums/h223/kalix/DSC_02121_zpsx4q86zmc.jpg
http://i65.photobucket.com/albums/h223/kalix/DSC_02111_zpsvn88uyjw.jpg
http://i65.photobucket.com/albums/h223/kalix/DSC_02101_zpsykceiyn2.jpg

EcuTypeRAFR
06-11-15, 08:01
Witam, podłączyłem , zrobiłem przejscie zgodnie ze schematami. Ale mam trochę dziwny problem, po przekręceniu zapłonu pompa paliwa pracuje cały czas. Wentylator się włącza ładnie. Chłodzi. Ale też nie mam nawiewu w środku. Wiązka kabinowa i silnikowa jest ori. Dołożyłem tylko Wtryski czyli 4 przewody wychodzące z ECU. Zastanawiałem się co z żółtoczarnymi które idą cztery na każdy wtrysk po jednym. A wiązce D15B2, były dwa do tych wtrysków,tylko że jeden z nich był grubszy, ten na górnym wtrysku czyli i cienki na drugim. Jak to zgrać żeby dobrze działało i czemu mi pompa pracuje cały czas. Kolejny problem to map sensor , jego też trzeba przelutować jakoś, bo mam wskazania na odwrót czyli stojąc na postoju pokazuje mi skurczybyk 100% otwarcia przepustnicy, a pod wcisnietym gazem jego otwarcie w procentach spada. Idealnie jakby miał sygnały na odwrót :>

Ktoś chętny żeby coś podpowiedzieć?

piroman
06-11-15, 15:16
nie map sensor tylko tps- trzeba zamienić skrajne przewody miejscami, było już o tym pisane nie raz...
co do pompy to prawdopodobnie coś namieszałeś z żółto/czarnymi przewodami-nie wszystkie mogą być zwarte na stałe

EcuTypeRAFR
10-11-15, 07:12
Dziękuje za odpowiedź i sorki za błąd, chodziło mi właśnie o TPS, dmuchawa działa, zrobiłem również już tego tps. Mam jeszcze właśnie pytanie o te żółtoczarne przewody, gdzie dokładnie mogłem coś namieszać? Przy tej wiązce silnikowej ? Czy przy przejściówce którą robiłem, pomogę w tym jak powiem, że odłączając przejściówkę i podłączając stary komputer p04, pompa startuje, podaje paliwo i normalnie się wyłącza. A zakładając przejscie i uruchamiając go na komputerze obd1 po przękręceniu zapłonu cały czas podaje paliwo i pompa pracuje cały czas. Prosiłbym o pomoc, tutaj nie chodzi o przekaźnik pompy paliwa? Tylko raczej błąd jest w samych przewodach? Tylko dlaczego na tym kompie starym jest okey, a na obd1 nie, to znaczy, że błędu jako tako NIE może być przy silniku i tam gdzie polutowałem wtryski, bo tam były dwa żółtoczarne przewody od starych wtrysków(dwóch), użyłem jednego.

Jest możliwy jakiś schemat który mi w tym pomoże, widziałem że kiedyś wrzucałeś, ale dwa linki wygasły.

EcuTypeRAFR
11-11-15, 15:30
Dziękuje za odpowiedzi:) Załatwiłem temat. Udało się zrobić pompę, gasnący samochód, falowanie obrotów. Teraz trzyma 950rpm na jałowym, załącza się wentylator. Po zmianie aparatu zapłon ustawiony na znaki.. 16*. Wszystko powinno być już dobrze. Fajnie że powstał tutaj taki temat kiedyś :D

choody88
21-11-16, 12:41
Witam.

Kupiłem auto w którym oryginalnie były d16y7(EJ6 6gen coupe).

w samochodzie było zrobione minime z głowicą y8, kolektorem i przepustnicą z6, wiązka przerobiona pod obd1, komp p28 z jakąś tam mapą (jest podstawka).

po kupnie okazało się że dół silnika to śmietnik, podmieniłem sam blok na d15b7 czyli mam d15minime na głowicy y8, z osprzętem z6.

wiązka była przerabiana z oryginalnej y7.

moje pytania:

1) Iat mam podpięty w rurze dolotu (chyba od EK3 dolot), ten z tyłu kolektora jest spalony (moja wina podpiałem tam wtyczke od krokowego :/) czy to ma wpływ na cokolwiek?
2) Nie działa samodiagnostyka, nie ma reakcji na zworke w dwupinowej kostce, podejrzewam, że nie podpięta kostka do kompa albo podpięta źle. W które piny powinna być wpięta w kompie p28 obd1?

generalnie samochód słabo jedzie z dołu dużo pali i nie trzyma wolnych obrotów( falują~1500-2500) samochód oddam do strojenia/ wgrania mapy jednak chce ogarnąć mechanike i elektrykę najpierw, a przy tym samodiagnostyka by się przydała.