Zobacz pełną wersję : Jaka różnica w zawieszeniu typeR a typeS
Witam, zastanawiałem się czy zawieszenie od typeR dużo różni się od typeS ?
gdzies juz o tym dyskutowalismy, 3D i 5D maja to samo, tylko type R ma inne amory sprezyny itd... ogolnie chyba znaczaco.
Moze sie myle ale Type S nie oznacza super sport :P Tylko jest to nazwa dla cywilnej 3-drzwiowej wersji :) moze wygladem goni type r'a ale mechanicznie to niczym :P
I tu się mylisz. TypeS ma twardsze zawieszenie niż 5D, ponadto ma inny rozstaw kół tylnich. Poza tym inne fotele i tapicerkę. Mowa oczywiście o TypeS 1,8. Bo z tym silnikiem 1,4 to nie mam pojęcia.
"Zmodyfikowane nadwozie doskonale współgra z nisko położonym środkiem ciężkości, a o dodatkową precyzję dba kolumna kierownicza o zwiększonej sztywności. Wszystkie te zmiany, łącznie z 17-calowymi obręczami aluminiowymi, potęgują sportowe wrażenia, podczas gdy szersze o 20 mm opony zapewniają lepszą przyczepność. Zawieszenie również zostało zmodyfikowane w celu poprawienia osiągów; stabilizatory o większej średnicy z przodu i z tyłu zapewniają mniejsze przechyły nadwozia."
Ciekawi mnie ta kolumna kierownicza a zwiekszonej sztywnosci :)
Pofatygowałem sie na honda.pl :P
Nie wiem tylko czy te modyfikacje nie dotyczą modelu po lifcie...
Zeby nie bylo podoba mi sie Type S :D ale jest mniej praktyczny, a kolejna para drzwi w 5D dla ludzi nie bedacych w temacie UFO jest niezauwazalna...:)
te przed liftem tez mialy te zmiany - dziwne ze pisza o 20mm szerszych oponach - przeciez rozstaw jest szerszy a nie opony
co do wygladu w sumie zalezy od ludzi - znam takich kliku co widza spora roznice :D
A mnie ciekawi ten zapis o 20mm szerszych oponach.To chyba błąd, a chodzi o rozstaw kół tylnych wynoszący dokładnie 20mm. Bo opony w serii są chyba takie same (225)? Oczywiście że 5d jest praktyczniejszy ale jak ktoś jeździ sam lub z jednym pasażerem to 3d sprawdza się znakomicie. Wszystko ma swoje wady i zalety. 3d mają szerokie drzwi a co za tym idzie duża wygoda przy wsiadaniu i wysiadaniu ale konsekwencją tego jest trudność w otwarciu tych drzwi na parkingu, gdy samochody stoją blisko jeden obok drugiego. Ja brałem samochód "pod siebie" wiedząc, że od Wielkiego Dzwonu będę kogoś woził z tyłu tym bardziej, że sylwetka bardzo mi odpowiadała (inne ospoilerowanie, tylna szybka idąca jakby trochę w górę dolną krawędzią) To wszystko miało dać efekt bardziej sportowy i taki daje. Oczywiście różnice wychwytują ci którzy wiedzą, że są różne wersje tego auta. Natomiast zupełnie (lub prawie zupełnie) nie jest TypeS praktyczny dla rodzin z dziećmi (problem z dostaniem się na tylne siedzenie) albo przewożących osoby w podeszłym wieku (dla takich osób problemem niekiedy jest zajęcie miejsca na tylnym siedzeniu chociaż mają oddzielne drzwi, a co tu dopiero mowić gdy muszą się tam wgramolić tylko przez szczelinę powstałą po odsunięciu przedniego fotela).
Widzę Kocik, że byłeś pierwszy.:)
Swoją drogą rozpisujemy się o różnicach między TypeS a 5d, a kolega Czajka pytał o różnice zawieszenia między TypeS a TypeR. Szczerze mówiąc ja nie wiem jakie są. Słyszaqłem tylko potoczne opinie, że TypeR jest jeszcze twardszy ale to były opinie osób nie związanych z tymi samochodami. Mogli również myśleć, że TypeS ma takie samo zawieszenie jak 5d i na tej podstawie formułować swój pogląd o twardości TypeR. Nie wiem.
Z oponami to nie blad, chodzi o to ze sa stosowane opony 225/45/r17 a nie 205/55/r16. Stad te 20mm roznicy. 5D ma od wyposazenia sport tez takie opony, takze mozna sobie darowac ten marketingowy belkot.
ok wiem, ze jest zawieszenie twardsze, sztywniejsze, niższe itp. Różnice miedzy typeR a typeS w wyglądzie po lifcie też znamy :)
Chodzi mi o to aby ktoś napisał dokładnie jakie są różnice, typu stabilizatory, belka, spreżyny itp.
ok wiem, ze jest zawieszenie twardsze, sztywniejsze, niższe itp. Różnice miedzy typeR a typeS w wyglądzie po lifcie też znamy :)
Chodzi mi o to aby ktoś napisał dokładnie jakie są różnice, typu stabilizatory, belka, spreżyny itp.
nie pozostaje Ci nic innego jak zajrzeć do service manuala i porównac sobie nr. części wtedy bedziesz wiedział jakie elmenty są różne.
arkadiusz29
08-12-09, 11:08
Z tego co sie orientuje to są inne amory inne spręzyny inne łozyska,elementy metalowo gumowe wytrzymalsze-type r jest nizszy no i zdecydowanie twardszy
belka tylnia też inna przynajmniej wg. manuala
arkadiusz29
08-12-09, 17:27
Ogólnie powiem tak nie jezdziłem type-s ale 5D i róznica jest ogromna.Zapomnialem wspomniec o wzmocnionej podłodze type-r ma bardzo sztywną bude daje to troche smieszne uczucie na poczatku bo amory dają rade a buda sztywna jak diabli;)
ta podloga to ciezka bedzie do sprawdzenia w epc ale cos musi byc na rzeczy bo typeR jezdzi jak po sznurku a jak dodali szpere jest jeszcze lepiej
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.