Strona 1 z 16 12311 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 151

Wątek: Klimatyzacja mimo serwisu wraz słabo chłodzi.

  1. #1
    Użytkownik Awatar cHudy.
    Dołączył
    May 2013
    Imię
    Damian
    Auto
    Ej9 D14Z1
    Skąd
    Siedlce
    Posty
    153

    Domyślnie Klimatyzacja mimo serwisu wraz słabo chłodzi.

    Wczoraj byłem na serwisie klimy. Została nabita i odgrzybiona. Gość powiedział, że było 1/3 czynnika, sprzęt mają więc pomijam źle wykonany serwis. Klima jak dotąd była nieużywana. Mimo tego dzisiaj, gdy jest pochmurno i ok 23*C "mrozi", a raczej wieje niewiele zimniej niż sam zimny nawiew, czyli można powiedzieć, że nie mrozi. Jest pochmurno, słońce praktycznie się nie przebija. Samochód stał z 4h na dworze, a deska nie była nagrzana i mimo tego powietrze jest ledwo zimne (testowane na każdym biegu nawiewu). W Oplu ojca zaraz po włączeniu, zaczyna mrozić i przy przyłożeniu ręki do nawiewu czuć, że mrozi porządnie, a u mnie w Civicu jak pisałem, niewiele zimniej niż z wyłączoną klimą. Układ szczelny i wszystko sprawdzone. Wczoraj też nie było za specjalnie, ale deska się nagrzała od słońca i przejechałem się tylko kawałek. Czy to norma, że klima w Civicu jest bo jest? Czy może wychodzi na to, że coś jeszcze trzeba by wymienić?

  2. #2
    Użytkownik Awatar Budziniak
    Dołączył
    Nov 2009
    Imię
    Rafał
    Auto
    ek3
    Skąd
    Wwa
    Posty
    6,323

    Domyślnie

    Kabinówkę masz ? i sprawdź czy temperatura maleje jak zwiększysz obroty silnika

  3. #3
    Użytkownik Awatar cHudy.
    Dołączył
    May 2013
    Imię
    Damian
    Auto
    Ej9 D14Z1
    Skąd
    Siedlce
    Posty
    153

    Domyślnie

    Chodzi Ci o filtr kabinowy?

  4. #4
    Użytkownik Awatar elvis2424
    Dołączył
    Mar 2010
    Imię
    Tomek
    Auto
    EM2 USA!!!
    Skąd
    Mińsk Mazowiecki
    Posty
    360

    Domyślnie

    Kiedyś usłyszałem od tygryska, że jak układ szczelny i wszystko wydaje się sprawne to najprawdopodobniej chłodnica klimy już wyzionęła ducha i tylko wymiana. Ewentualnie niech się jeszcze inni wypowiedzą, ale ja bym obstawiał na chłodnicę. Chociaż wiem że był taki myk że dało się jakiś czujnik dogiąć, podgiąć i lepiej chłodziło, tylko nie mogę znaleźć teraz na forum.

  5. #5
    Użytkownik
    Dołączył
    Jan 2012
    Auto
    EJ9 D14Z2
    Skąd
    podlasie
    Posty
    72

    Domyślnie

    byl tez mod z rezystorem nastawnym do ustawiania jak bardzo ma mrozic. bylo tez o tym ze sie uklad ze starosci "rozregulowuje"

  6. #6
    Użytkownik Awatar wwljohn
    Dołączył
    Mar 2011
    Imię
    Jonatan
    Auto
    MB W211 320CDI
    Skąd
    Zielonka k/W-wy
    Posty
    949

    Domyślnie

    Przerabiałem temat do bólu. Najpierw przerobiłem termostat (opornik). Sprężarka prawie nie przestawała pracować a szału z klimą nie było. Wszystko nabite, szczelne.. Dopiero wymiana chłodnicy klimy pomogła. OEM do niczego się nie nadaje. Miałem 2 OEM i zamiennik Helli. Dopiero Hella robi robotę. W IC dałem dokładnie 303zł. Tygrys oczom nie wierzył, że temp. z kratek może wynosić -3 stopnie .. Do dziś wszystko działa jak należy

  7. #7
    Użytkownik Awatar cHudy.
    Dołączył
    May 2013
    Imię
    Damian
    Auto
    Ej9 D14Z1
    Skąd
    Siedlce
    Posty
    153

    Domyślnie

    Czyli nie ma co się bawić w jakiś testy tylko czeka mnie wymiana chłodnicy.. Czy po samej chłodnicy widać, że to ona jest winna? Widzę, że kolejny niemały wydatek mnie czeka, ehh. Dzięki za info, aby nie pchać się w OEM. Mam IC pod nosem więc podjadę i zapytam o ten zamiennik. Mam nadzieję, że będzie warto i po jej wymianie będzie zamrażać wodę

    Edit; Na stornie intercarsu za chłodnicę Helli chcą 408zł. Dużo.
    Ostatnio edytowane przez cHudy. ; 18-06-13 o 15:34

  8. #8
    Użytkownik Awatar wwljohn
    Dołączył
    Mar 2011
    Imię
    Jonatan
    Auto
    MB W211 320CDI
    Skąd
    Zielonka k/W-wy
    Posty
    949

    Domyślnie

    Szkoda pieniędzy na testy, bo układ jest prosty jak budowa cepa, tylko OEM chłodnica mimo tego, że szczelna itd nadaję się jedynie na złom. Numery HELLI to 8FC 351 037-021. Niestety widnieje na stronie za 409zł. Poproś kogoś z dobrą zniżką ew szukaj w innym sklepie. Ja wyrwałem za 303zł. Powiem jedno..choć by kosztowała i 500zł..opłaca się

    I jeszcze jedna, ciekawa uwaga. Na 2 biegu układ wie, że ma chłodzić najmocniej. Na zlocie ckpl ludzie podbiegali krzycząc ze coś mi się leje z pod auta a to litry wody, bo było upalnie. Kolega który ze mną jechał i widział czasem dymek z kratek krzyczał, że chyba coś wysadziło w silniku ,a to jest efekt gdy wyłącza się klimę i przechodzi w dodatnią temperaturę . W czarnym aucie w 32 stopniowym upale masz poniżej 20 stopni..
    Ostatnio edytowane przez wwljohn ; 18-06-13 o 16:30

  9. #9
    Użytkownik Awatar sivybil
    Dołączył
    Jan 2012
    Imię
    Sławek
    Auto
    Civic V coupe
    Skąd
    Gliwice
    Posty
    40

    Domyślnie

    Panowie nie będę zakładać nowego tematu. Mam dokładnie taki sam problem z klima (civic ej2) sprezarka chodzi, czynnik nabity a klima robi sobie jaja. Oczywiście w serwisie klimy pierwsze co to "sprężarka do wymiany, mamy taka 2300zł" no to raczej nie. Czy można sprawdzić, że to chłodnica padla? jest to jakoś widoczne? Z gory dzięki za odpowiedz.

  10. #10
    Użytkownik Awatar marwol
    Dołączył
    Feb 2010
    Imię
    Andżej
    Auto
    służbowe
    Skąd
    dumna Polska
    Posty
    9,346

    Domyślnie Odp: Klimatyzacja mimo serwisu wraz słabo chłodzi.

    Sprezarka klimy koszt 100zeta uzywka.

    Tapatalk

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •