Pokaż wyniki od 1 do 5 z 5

Wątek: ścina zewnętrzną część tylnej lewej opony

  1. #1
    Użytkownik
    Dołączył
    Aug 2008
    Auto
    d14a8; 1,4 16V 90 KM
    Skąd
    Pszczew
    Posty
    28

    Question ścina zewnętrzną część tylnej lewej opony

    problem jak w temacie,
    przy okazji przeglądu technicznego zrobili mi geometrię - niby o.k.:
    oś tylna 0 m/km,
    oś przednia 2 m/km.
    Amortyzatory też o.k. (tłumienie drgań oś przednia lewy 75 %, prawy 76%; oś tylna lewy 73% prawy 73%)

    skoro to nie zbieźność oraz amortyzatory to co może sprawiać, że opona z tyłu lewa bardzo mocno zużywa się po zewnętrznej stronie, po wewnętrznej jest o.k. Dodam, że opona prawa z tyłu oraz przednie nie wykazują objawów nierównomiernego zużycia.

    zakładam wątek ponieważ 3 godziny szukałem i znalazłem tylko o nierównym zużyciu opon z przodu.

  2. #2
    Użytkownik Awatar mirasek
    Dołączył
    Mar 2007
    Imię
    Mirek
    Auto
    MA9 / SF5 / LN108
    Skąd
    Libia
    Posty
    2,879

    Domyślnie

    Jeśli nie zbieżność to kąt pochylenia koła.

    Co do sprawności amortyzatorów to "ścieżke" traktowałbym z dużym przymróżeniem oka, na trzęsiawce miałem coś 75-79% sprawności (czyli prawie jak nowe) a auto bujało sie jak pierdzielony rezus, po zmianie kompletu na nowy różnica ogromna, także nie specjalnie sie tym sugeruje.

  3. #3
    Użytkownik
    Dołączył
    Aug 2008
    Auto
    d14a8; 1,4 16V 90 KM
    Skąd
    Pszczew
    Posty
    28

    Domyślnie

    [QUOTE=mirasek;479753]Jeśli nie zbieżność to kąt pochylenia koła.

    a czy kąt pochylenia moźna regulować?

  4. #4
    Użytkownik Awatar MarcinC2
    Dołączył
    Oct 2007
    Imię
    Marcin
    Auto
    D14Z1@Z2 w EJ9 '99r
    Skąd
    Wilga&Warszawa
    Posty
    129

    Domyślnie

    z Camber kit'em.. tak, da się..

  5. #5
    Użytkownik Awatar mirasek
    Dołączył
    Mar 2007
    Imię
    Mirek
    Auto
    MA9 / SF5 / LN108
    Skąd
    Libia
    Posty
    2,879

    Domyślnie

    Camber kitem tak, ale w seryjnej zawiesze generalnie nie. Jakby ścinało opony od środka to można dać podkładki pod mocowanie górnego wahacza, a w Twoim przypadku praktycznie nie ma możliwości regulacji. Możliwe że masz coś odkształcone. Jedź na geometrie i niech sprawdzą też pochylenie kół jeśli nie zrobili tego przy robieniu zbieżności, będziesz miał pewność.

    Ogólnie to dziwne bo nie pisałeś żeby auto sie źle prowadziło a z doświadczenia wiem że w tym samochodzie byle pierdułka w zawieszeniu ma spory wpływ na jakość prowadzenia, albo taki wyczulony jestem

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •