Strona 119 z 173 PierwszyPierwszy ... 1969109117118119120121129169 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1,181 do 1,190 z 1721

Wątek: Kompresor-know how

  1. #1181
    Nierzetelny sprzedawca Awatar kalikart
    Dołączył
    Jun 2013
    Posty
    18

    Domyślnie

    W swoim aucie mam m45 i dv z properfektu i wyjęcie dv podpiętę przed kompresor. Mimo to kompresor nadal wyje. Więc nie wiem co jest lepszym rozwiązanie. Na początku jak każdy byłem zafascynowany pracą, lecz teraz to minęło i szukam rozwiązania aby tak nie wył.

  2. #1182
    Użytkownik Awatar ropsiu
    Dołączył
    Oct 2010
    Auto
    Concerto d16z6+m62
    Skąd
    Wrocław
    Posty
    165

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez kalikart Zobacz posta
    W swoim aucie mam m45 i dv z properfektu i wyjęcie dv podpiętę przed kompresor. Mimo to kompresor nadal wyje. Więc nie wiem co jest lepszym rozwiązanie. Na początku jak każdy byłem zafascynowany pracą, lecz teraz to minęło i szukam rozwiązania aby tak nie wył.
    Istnieje obiegowa opinia, że jak eaton kręci się w lewo, to jest głośniej, niż kiedy kręci się w prawo (przyrost mocy jest też kilka procent mniejszy, bo mniejsza jest wydajność kompresora). I żeby było ciszej, przepustnica musi być przed kompresorem.

    Doczytałem trochę o dv i bypass z mini one. Na forach mx5 rozwiązanie z dv uważa się za gorsze od takiego z bypassem, bo ciśnienie przed i za kompresorem wyrównuje się dłużej niż w układzie z bypassem.

    Zawory dv mają swoje ciśnienie, przy którym są całkowicie zamknięte oraz ciśnienie przy którym znowu przestają być szczelne chroniąc układ przed przeładowaniem. Np. całkowicie zamyka się przy 0.6 bar a margines bezpieczeństwa ma 0,2 bar, co znaczy, że kiedy ciśnienie wzrośnie powyżej 0,8 bar dv znowu zacznie przepuszczać, działając jak zawór bezpieczeństwa (co w szczególnych przypadkach potrafi zatłuc turbinę).

    Bypassy (By Pass Valve) natomiast działają na podciśnienie. Czyli, kiedy silnik chce ssać więcej niż dostaje z kompresora, bypass się otwiera, co powoduje wyrównanie ciśnienia za i przed kompresorem (tu jest odpowiedź na moje pytanie o układ omijający wyłączony kompresor :P ). Tylko co dalej, kiedy układ się napompuje i odpuszczamy gaz? Kompresor jeszcze pompuje bezwładnością silnika, a silnik nie bierze już całego tego powietrza. Nie ogarniam :/

    działanie bypass valve

    Pytanie jeszcze o bezwładność układu i miejsce podłączenia BPV. Wydaje mi się, że w układzie, gdzie kompresor jest przed intercoolerem, BPV powinien być z jednej strony po IC a przed przepustnicą, a z drugiej przed kompresorem. Co kiedy przepustnica jest przed kompresorem?

  3. #1183
    Użytkownik Awatar ropsiu
    Dołączył
    Oct 2010
    Auto
    Concerto d16z6+m62
    Skąd
    Wrocław
    Posty
    165

    Domyślnie

    Kilka niusów

    Kompresory eaton m62 (roots-type) jest zaprojektowany do pracy z przepustnicą przed kompresorem. Znalazłem fajny dokument opisujący montaż kompresora w mx5 (tutaj). Jest tam fajny patent na zamontowanie większego kółka do eatona na fabrycznym, ale to kiedy chcemy zmniejszyć doładowanie.

    Pytanie: Co daje układ Double Throttle Body? Przy kolektorze ssącym montuje się Dummy Throttle, czyli przepustnicę obraną ze wszystkich czujników z kółkiem umożliwiającym podpięcie drugiej linki. Drugą przepustnicę montuje się przed kompresorem i podłącza linką pod kółko na pierwszej przepustnicy. Przy dobrze zestrojonych przepustnicach powinno być ciszej, a układ ma eliminować laga spowodowanego koniecznością napompowania IC Nie wiem do końca na czym to ma polegać, któraś ma się otwierać wcześniej, bardziej? Co gdyby przepustnica przed kompresorem otwierała się wcześniej, albo była większa?

    DTB przed "zestrojeniem"
    DTB po "zestrojeniu"

    Zastanawiam się, jak przekonać mechaniora, żeby mi zrobił układ na dwóch przepustnicach z intercoolerem i bypassem z mini one 1.6 w moim kąserto Niech mi ktoś wytłumaczy, czemu to nie ma sensu

  4. #1184
    Użytkownik
    Dołączył
    Oct 2010
    Imię
    Bartek
    Auto
    EG8
    Skąd
    Lubatowka
    Posty
    65

    Domyślnie

    Witam. Wie ktoś dokładnie jak przerobić bov hks pod kompresor??? Trzeba zmienić sprężynę, czy gdzieś wywiercic dziurkę??? Z góry dzięki za odpowiedź.

  5. #1185
    Użytkownik
    Dołączył
    Aug 2013
    Posty
    1

    Domyślnie

    Witam

    Czy ktoś mógłby mnie wesprzeć zdjęciami bądź jakimś schematem prawidłowego podłączenia podciśnień w Civic V D15 + Eaton M45? Kolektor ssący z D16Z6.

  6. #1186
    Stowarzyszenie CKP Awatar TomiNeo
    Dołączył
    Nov 2009
    Imię
    Tomek
    Auto
    Same Hondy
    Skąd
    Praszka/Opole
    Posty
    1,133

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Denek Zobacz posta
    Witam

    Czy ktoś mógłby mnie wesprzeć zdjęciami bądź jakimś schematem prawidłowego podłączenia podciśnień w Civic V D15 + Eaton M45? Kolektor ssący z D16Z6.
    Do zaworu upustowego jakiego byś nie miał potrzebujesz tylko podłączyć jeden wężyk z podciśnieniem a wpinasz sie z nim obojętnie do którego podciśnienia w kolektorze ssącym.

    http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/sho...6A2-by-TomiNeo
    KTO W WOJSKU BYŁ TEN W CYRKU ŚMIAŁ SIĘ NIE BĘDZIE

  7. #1187
    Użytkownik Awatar mayday-82
    Dołączył
    Dec 2008
    Imię
    Patryk
    Auto
    D15+VTEC & EG3
    Skąd
    CRAtown
    Posty
    1,686

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez TomiNeo Zobacz posta
    Do zaworu upustowego jakiego byś nie miał potrzebujesz tylko podłączyć jeden wężyk z podciśnieniem a wpinasz sie z nim obojętnie do którego podciśnienia w kolektorze ssącym.
    dokładnie tak jak napisał TomiNeo

  8. #1188
    Użytkownik Awatar zakit
    Dołączył
    Aug 2009
    Imię
    Mateusz
    Auto
    Silvia S12/Laguna
    Skąd
    Szczecin
    Posty
    3,778

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez ropsiu Zobacz posta
    Kilka niusów

    Kompresory eaton m62 (roots-type) jest zaprojektowany do pracy z przepustnicą przed kompresorem. Znalazłem fajny dokument opisujący montaż kompresora w mx5 (tutaj). Jest tam fajny patent na zamontowanie większego kółka do eatona na fabrycznym, ale to kiedy chcemy zmniejszyć doładowanie.

    Pytanie: Co daje układ Double Throttle Body? Przy kolektorze ssącym montuje się Dummy Throttle, czyli przepustnicę obraną ze wszystkich czujników z kółkiem umożliwiającym podpięcie drugiej linki. Drugą przepustnicę montuje się przed kompresorem i podłącza linką pod kółko na pierwszej przepustnicy. Przy dobrze zestrojonych przepustnicach powinno być ciszej, a układ ma eliminować laga spowodowanego koniecznością napompowania IC Nie wiem do końca na czym to ma polegać, któraś ma się otwierać wcześniej, bardziej? Co gdyby przepustnica przed kompresorem otwierała się wcześniej, albo była większa?

    DTB przed "zestrojeniem"
    DTB po "zestrojeniu"

    Zastanawiam się, jak przekonać mechaniora, żeby mi zrobił układ na dwóch przepustnicach z intercoolerem i bypassem z mini one 1.6 w moim kąserto Niech mi ktoś wytłumaczy, czemu to nie ma sensu
    z jednym sie tylko nie zgodzę...tzn zgodzę się ale cos takiego jak lag w kompresorze prawie nie występuje. bo silnik krecac sie na danych obrotach pompuje caly czas - tylko zawór jest otwarty, wiec lag jest zdecydowanie mniejszy niż przy układzie turbo.

    pytanie czy mechanik podejmie sie woogle zrobienia czegos takiego jak 2 przepustnice..

  9. #1189
    Użytkownik Awatar mayday-82
    Dołączył
    Dec 2008
    Imię
    Patryk
    Auto
    D15+VTEC & EG3
    Skąd
    CRAtown
    Posty
    1,686

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez zakit Zobacz posta

    pytanie czy mechanik podejmie sie woogle zrobienia czegos takiego jak 2 przepustnice..
    to żaden problem mam coś takie u siebie

    Cytat Zamieszczone przez ropsiu Zobacz posta
    Kilka niusów

    Kompresory eaton m62 (roots-type) jest zaprojektowany do pracy z przepustnicą przed kompresorem. Znalazłem fajny dokument opisujący montaż kompresora w mx5 (tutaj). Jest tam fajny patent na zamontowanie większego kółka do eatona na fabrycznym, ale to kiedy chcemy zmniejszyć doładowanie.

    Pytanie: Co daje układ Double Throttle Body? Przy kolektorze ssącym montuje się Dummy Throttle, czyli przepustnicę obraną ze wszystkich czujników z kółkiem umożliwiającym podpięcie drugiej linki. Drugą przepustnicę montuje się przed kompresorem i podłącza linką pod kółko na pierwszej przepustnicy. Przy dobrze zestrojonych przepustnicach powinno być ciszej, a układ ma eliminować laga spowodowanego koniecznością napompowania IC Nie wiem do końca na czym to ma polegać, któraś ma się otwierać wcześniej, bardziej? Co gdyby przepustnica przed kompresorem otwierała się wcześniej, albo była większa?

    DTB przed "zestrojeniem"
    DTB po "zestrojeniu"

    Zastanawiam się, jak przekonać mechaniora, żeby mi zrobił układ na dwóch przepustnicach z intercoolerem i bypassem z mini one 1.6 w moim kąserto Niech mi ktoś wytłumaczy, czemu to nie ma sensu

    nie rozumiem po co ci druga przepustnica na linkie jak można zastosować pomiędzy intercollerem a blow offem taka co będzie otwierała się na podciśnienie

    u mnie na biegu jałowym kompresora prawie wcale nie słychać "troszkę wyje" jak go wysoko kręce
    Ostatnio edytowane przez mayday-82 ; 08-09-13 o 22:53

  10. #1190
    Użytkownik Awatar mayday-82
    Dołączył
    Dec 2008
    Imię
    Patryk
    Auto
    D15+VTEC & EG3
    Skąd
    CRAtown
    Posty
    1,686

    Domyślnie

    może i odgrzewam kotleta ale nie mogę znaleść w jakim silniku d serii wystepowało największe koło pasowe??? Szukam owego celem zwiększenia doładowania przy komprersorze m62

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •