Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 27

Wątek: Foto relelacja z wymiany tarcz i regeneracji zaciskow

  1. #1
    Użytkownik Awatar Xus
    Dołączył
    Sep 2007
    Imię
    Lukasz
    Auto
    Civic Eg Accord R
    Skąd
    Zielona Gora
    Posty
    1,086

    Domyślnie Foto relelacja z wymiany tarcz i regeneracji zaciskow

    krotki opis jak wymienić tarcze i zregenerować zaciski:

    1.odkrecamy srubki od zacisku i go zciagamy


    widac ktore srubki odkrecamy



    2. jak juz mamy zdjety zacisk odkrecamy jego mocowanie

    3. odkrecamy srubki na tarczy. najlepiej popukac mlotkiem wkolo nic i dodatkowa wlozyc srubokret krzyzakowy i dobrze puknac w sama srubke zeby je troche zruszyc i nalezy uwazac bo szybko mozna je zepsuc i pozniej rozwiercanie.


    4. jak mamy mocowanie zaciskow na wierzchu to teraz je czyscimy i smarujemy jak widac na foto wyciagamy te trzpienie i czyscimy dajemy troche smaru miedziowego. sprawdzamy stan gumek jesli sa po pekane nalezy je wymienic ja mielem szczescie i byly wszystkie ok. czyscimy blaczki ktore sa kolo klockow zeby klocki ladnie wchodzili i pracowala poprawnie nigdzie nie blokowaly mocowanie zacisku czyscimy w miescach gdzie sa wklasnie te blaszki ogolnie zreszta tez mozna poczyscic i pomalowac

    skladamy wszystko i zakladamy kolo



    zabieramy sie za tyl


    1.odkrecamy srubki od zacisku i go zciagamy

    2. odkrecamy srubki na tarczy. najlepiej popukac mlotkiem wkolo nic i dodatkowa wlozyc srubokret krzyzakowy i dobrze puknac w sama srubke zeby je troche zruszyc i nalezy uwazac bo szybko mozna je zepsuc i pozniej rozwiercanie.


    3. tu sie zaczyna problem bo jak sie nie specjalnego klucza to kombinujemy. musimy go wkrecic tak zeby weszly nam klocki.pozniej bedziemy pasowac.

    4. jak mamy mocowanie zaciskow na wierzchu to teraz je czyscimy i smarujemy jak widac na foto wyciagamy te trzpienie i czyscimy dajemy troche smaru miedziowego. sprawdzamy stan gumek jesli sa po pekane nalezy je wymienic ja mielem szczescie i byly wszystkie ok.

    skladamy wszystko i sprawdzamy i cieszymy ze sie udalo.

    w razie pytan pisac chetnie pomoge.
    Ostatnio edytowane przez Xus ; 12-05-09 o 13:20

  2. #2
    Użytkownik Awatar lunatyk
    Dołączył
    Oct 2008
    Imię
    Michał
    Auto
    5d d15z3 SHHMA9
    Skąd
    Bełchatów/Warszawa
    Posty
    227

    Domyślnie

    bardzo fajna relacja jeszcze jakby ktoś dorzucił jak zadbać o hamulce bębnowe to już super w ogóle

  3. #3
    Użytkownik Awatar MikeFoto
    Dołączył
    Aug 2008
    Imię
    Mike
    Auto
    Lexus CT200h
    Skąd
    www.mikefoto.pl
    Posty
    6,108

    Domyślnie

    Także robiłem niedawno malowanie zacisków hamulcowych. Przy tej okazji zrobiłem:

    1. Malowanie zacisków na czerwono,
    2. Malowanie innych elementów w około tarczy ham. - oslony wahacz itp. na czarno (swoja droga ciekawe jak to przetrzyma zime..)
    3. Prowadnice zacisku nasmarowałem smarem(pastą) miedziową,
    4. Pod osłonki gumek na tłoczku wcisnąłem nieco smaru do tłoczków.
    5. Wyczyslielm wszelkie blaszki na zaciskach

    Wyszło cos takiego:


    Pytanie:
    Xus, co to za tarcze? Wyglądają interesująco
    Ostatnio edytowane przez MikeFoto ; 12-05-09 o 11:39

  4. #4
    Użytkownik Awatar Xus
    Dołączył
    Sep 2007
    Imię
    Lukasz
    Auto
    Civic Eg Accord R
    Skąd
    Zielona Gora
    Posty
    1,086

    Domyślnie

    tarcze nie sa zadnej firmy kupine na ebay-u

  5. #5
    Użytkownik Awatar meszek
    Dołączył
    Jan 2008
    Imię
    Mariusz
    Auto
    Accord Type-V F23Z5
    Skąd
    Slupsk/UK
    Posty
    40

    Domyślnie

    chciałem tylko podpowiedziec że przydatną rzeczą do cofania tłoczyska moze byc zwykły młotek-jesli nie ma sie ogromnego śrubokreta albo specjalnego urzadzenia... z braku narzędzi próbowałem różnymi cudami i najlepiej udalo sie właśnie młotkiem(tym szpiczastym końcem:P). ale to tylko taka mała podpowiedź :-)

  6. #6
    Użytkownik Awatar Yo87
    Dołączył
    Jan 2007
    Auto
    ma8
    Skąd
    wieś:)
    Posty
    78

    Domyślnie

    Ja do cofania tłoczka uzywam ścisku stolarskiego Bez uderzeń i całkiem sprawnie

  7. #7
    Użytkownik Awatar Xus
    Dołączył
    Sep 2007
    Imię
    Lukasz
    Auto
    Civic Eg Accord R
    Skąd
    Zielona Gora
    Posty
    1,086

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Yo87 Zobacz posta
    Ja do cofania tłoczka uzywam ścisku stolarskiego Bez uderzeń i całkiem sprawnie
    ale do tylnich tego juz nie uzyjesz bo musisz go wkrecac

  8. #8
    Użytkownik Awatar nikog0
    Dołączył
    Dec 2008
    Imię
    marcin
    Auto
    M3
    Skąd
    Lu
    Posty
    873

    Domyślnie

    mam 2 pytania, nie jestem mechanikiem, moze dla Was będą śmieszne ale chce się upewnić:
    1) po wymianie klocków/tarcz NIE trzeba odpowietrzać hamulców? (pod warunkiem że podczas pracy nikt nie wciskał pedału hamulca)
    2) zauważyłem że u mnie w d14z4 MB2 w tylnym kole klocek hamulcowy (ten na zewnątrz auta) bezpośrednio styka się z tarczą hamulcową, przez co tarcza nie kręci się swobodnie. Należy użyć niewielkiej siły (ale jednak) żeby obrócić tarcze. Czy to jest normalny stan? czy musze rozkęcić mocowanie (jak na zdjęciach wyżej) i złożyć z powrotem bo coś się zapiekło nie wraca jak należy. Czy to jest normalne że klocek ociera o tarcze? w pozostałych kołach opór ten jest mniejszy, tak więc wydaje mi się że coś jest nie tak. Jeśli chodzi o spalanie to na moją emerycką jazdę wychodzi 6l benz trasa60%miasto30%.
    Pozdro i z góry dzieki za info!
    ____
    Swoja drogą chce też dorzucić podziekowania za stworzenie tematu, który wielu rozwieje niepewności i pomoże!
    Ostatnio edytowane przez nikog0 ; 17-05-09 o 17:14

  9. #9
    Użytkownik Awatar reaktor
    Dołączył
    Apr 2007
    Auto
    JEGIE 5
    Posty
    5,555

    Domyślnie

    mam pytanie czym odkręcałeś śruby od zacisku(jak długi klucz? ,nie wiem czy to standard czy tylko u mni ejest zapieczone mam tylko krotki a zeby jakoąs dzwignie zrobić musiał bym sie wybrać na kanał). Probowałem je ruszyć wd -40 ale zdjae sie ze bez klucza pneomatycznego sie nie obejdzie
    Ostatnio edytowane przez reaktor ; 17-05-09 o 18:11

  10. #10
    Użytkownik Awatar Xus
    Dołączył
    Sep 2007
    Imię
    Lukasz
    Auto
    Civic Eg Accord R
    Skąd
    Zielona Gora
    Posty
    1,086

    Domyślnie

    NIKOG0:
    AD1 nie trzeba odpowietrzac hamulcy
    AD2 u mnie tez tak jes ze lewy tyl klocek zew ociera o tarcze mimo ze nie dawano wszystko bylo na wierzchu czyszczone smarowane jak widac na fotach u gory.

    REAKTOR:
    ja sruby odkrecalem nasadka i nie bylo problemu. puknij w nie dobrze mlotkiem psiknij wd-40 i poczekaj chwile moze pusci.

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •