Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 17

Wątek: Panewkowe pytanie

  1. #1
    Użytkownik Awatar NOLAN
    Dołączył
    Nov 2009
    Posty
    268

    Domyślnie Panewkowe pytanie

    Mam dylemat w zwiazku z remontem mojego silnika i w skrocie szukam nowego walu bo zakladam ze moj po stukajacej panewce nada sie jedynie na szlif/smietnik.


    Kumpel zaproponowal mi kupno jego walu od d16z2 z rozebranego silnika w ktorym nic nie stukalo,ogladalem na oko wal wyglada ok panewki nie poprzycierane ani nieporysowane,jednak i tu pojawia sie moj dylemat.Oznaczenia zpisane z panewek od tego walu to

    Glowne:
    1c14e
    1c15f
    1b16d
    1c14e
    1b16e
    Korbowe:
    1c11t
    0k12t

    Na panewkach widnialy takie oznaczenia i mam zagadke czy rozne oznaczenie oznacza ze kazda z panewek jest z innej parafii,czy poprostu producent jakos miesza z tymi oznaczeniami a panewki sa nominalne.

    W skrocie czy szansa jest ze wal trzyma nominalne wymiary czy jest to straszny ulep z wymiarem w kazdym miejscu innym?





    PS. a i kolejne pytanie mi sie nasunelo odnosnie 145 str w manualu do civica,mianowicie moze mi ktos lopatologicznie wytlumaczyc o co kaman z tymi tabelkami i kolorami ?
    Mianowicie:


  2. #2
    Użytkownik Awatar Misiekemeryt160
    Dołączył
    Aug 2008
    Imię
    Łukasz
    Auto
    Mazda MPS
    Skąd
    NDZ / SK
    Posty
    1,089

    Domyślnie

    nie możesz oceniac wału tylko na podstawie samych jego oględzin. Warunkiem sparwdzenia to mikrometr w łape i pomiar średnic, owalizacji czopów. potem czujnik zegarowy i musisz sprawdzidź bicie jego oraz roznice miedzy poszczególnymi czopami. bo samo to e w silnikiu nic nie pukało to nie jest wyznacznikiem czy wał jest ok itp.

  3. #3
    Użytkownik Awatar NOLAN
    Dołączył
    Nov 2009
    Posty
    268

    Domyślnie

    Ok rozumiem ,a jakie sa wymiary nowego wału?Bo jakie odchyłki od normy jest napisane w serwisowce ale ile wynosi ta norma juz nie,jest ktos w stanie udzielicz takich informacji?




    I jak to jest z tymi kolorami?Mozliwe zeby fabrycznie panewki sie miedzy soba roznily wymiarami?

  4. #4
    Użytkownik Awatar Misiekemeryt160
    Dołączył
    Aug 2008
    Imię
    Łukasz
    Auto
    Mazda MPS
    Skąd
    NDZ / SK
    Posty
    1,089

    Domyślnie

    tabelki oznaczaja dobór panewek do wału. w jednej masz dobór panewki do wału a w drugiej dobór panewki do bloku.
    im cyfra w lewj kolumnie wieksza tym panewka- czytaj srednica wewnetzrna jest mniejsza. litery ozznaczaja tolerowanie miedzy panewka a wałem im wyzsza litera to pasowanie to jest większe. po rozszyfrowaniu kodów otrzymujesz kolory panewek jakie sa ci potrzebne. sam wał jak zmierzysz to sam sobie odpwiesz na pytanie jaki jest wymiar nominalny na postawie uzyskanych wymiarów bo napewno nie bedeą to odchylenia o wartościach 0,3 jesli na wale nie wodac drastycznych sladów zuzycia. wazne tylko bys zmierzył to mikrometrem dobrze skalibrowanym, lub ewentualnie sondą pomiarowa z maszyny cnc. odchylenie nie może być wieksze nic te 0,01 ważne tez byś dokonał pomiaru bicia. lepiej żeby nie był wiecej niż 0,02. wiecej ci nie podpiwem bo genderalnie zawsze panweki pasował mi koles co robił szlif wału itp i to on dobierał jakie maja byc... moge tylko przypuszczac że róznice wynikają poprostu z obróbki np bloku bo jak wiadomo każda obróbka zawiera sie w jakiś tam tolerancjach. typu ze w jednym miejscu blok był bardziej roztyczony w innym mniej i by wszytsko było ok to włąsnie te panewki miedzy soba mogę sie włąsnie tym róznić- konkretnym przypasiowaniem pod blok/ podpore wąłu...ale nie cche wprowadzadx kogoś w bład bo pewny nie jestem i nigdy sie pasowaniem nie zajmowałem. Ale zmierzyć sobie oczywiście to możesz... możesz skrecić korbowód bez panewek i pomierzyć średnice w środku- oczywiście tylko i wyłacznie kluczem dynamometrycznym- dobzre skalibrowanym. wtedy odpowiesz sobie na pytanie... to samo możesz zrobić skrecając podpore wału do bloku i pomierzyc średnice, pomiar srednicówką z czujnikiem zegarowym- dobrae z kalibrowaną na dobrae z kalibrowanym mikrometrze i oczywiście uzywac tego jak byc powinoo bo to nie problem mierzyć cos i wachac wymiar o 0,04 +/ -
    Ostatnio edytowane przez Misiekemeryt160 ; 28-03-10 o 18:25

  5. #5
    Użytkownik
    Dołączył
    Apr 2007
    Imię
    Paweł
    Auto
    Accord H22A7+U2Q7
    Skąd
    Kraków
    Posty
    575

    Domyślnie

    W fabryce pięknie spasowali panewki na 7 rozmiarów i dlatego to później śmigało kilkanaście lat bez problemów

    I widzisz żeby mieć pewność trzeba podjechać z wałem do kogoś kto zajmuje się szlifem i wszystko pomierzy.

  6. #6
    Użytkownik Awatar NOLAN
    Dołączył
    Nov 2009
    Posty
    268

    Domyślnie

    Czyli mam sie nie obawiac dobierania panewek i szlifniecia walu w jakiejs dobrej firmie np auto szlif http://www.autoszlif.net.pl/index.php i do tego zapodac szlifowanie tulei i nadwymiarowe tloki oraz pierscienie i bedzie to latac czy jest to raczej druciarstwo i wysypie sie po 1000 km?

  7. #7
    Użytkownik Awatar qureku.
    Dołączył
    Oct 2008
    Imię
    Kuba
    Auto
    EG b16 rally
    Skąd
    Warszawa-wesoła
    Posty
    4,115

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez NOLAN Zobacz posta
    Czyli mam sie nie obawiac dobierania panewek i szlifniecia walu w jakiejs dobrej firmie np auto szlif http://www.autoszlif.net.pl/index.php i do tego zapodac szlifowanie tulei i nadwymiarowe tloki oraz pierscienie i bedzie to latac czy jest to raczej druciarstwo i wysypie sie po 1000 km?
    Miałem ostatnio podobny dylemat. Poszła panewka i zastanawiałem się czy remontować, czy też zmienić sam słupek. Zdecydowałem się na wymianę silnika, gdyż uważam, że pewne elementy w silniku po szlifie, nie będą miały takie samej wytrzymałości jak seryjne.

    Jeśli się mylę to proszę o wypowiedz kogoś ogarniętego w temacie.

    Szperając po necie natrafiłem na taki artykuł http://forum.scigacz.pl/about7280-0-asc-15.html
    Ostatnio edytowane przez qureku. ; 29-03-10 o 03:02 Powód: Automerged Doublepost

  8. #8
    Użytkownik Awatar Misiekemeryt160
    Dołączył
    Aug 2008
    Imię
    Łukasz
    Auto
    Mazda MPS
    Skąd
    NDZ / SK
    Posty
    1,089

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez qureku. Zobacz posta
    Zdecydowałem się na wymianę silnika, gdyż uważam, że pewne elementy w silniku po szlifie, nie będą miały takie samej wytrzymałości jak seryjne.
    taki silnik po szlifie wału nowych panewkach oraz szlifie cylindrów to silnik nowy i jak dla mnie o niebo lepszy od uzywki która juz przelatała 200 000

  9. #9
    Użytkownik
    Dołączył
    Apr 2007
    Imię
    Paweł
    Auto
    Accord H22A7+U2Q7
    Skąd
    Kraków
    Posty
    575

    Domyślnie

    Nolan, po szlifach w profesjonalnym zakładzie (z wyważeniem wału itd.itp) i założeniem nowych gratów pod nadwymiar, silnik jest jak nowy ...

    Ale szlif tulei mocno podnosi koszt remontu, niech ktoś pomierzy średnice/owal i się wypowie czy są w dobrym stanie i nie wystarczy ich tylko honować i założyć nominalnych pierścieni.

    Niestety mało komu chce się robić remont i jak rozmawiam z ludźmi to mają już 3. silnik, przy okazji każdy był mocniejszy od poprzedniego
    Ostatnio edytowane przez PeJot ; 29-03-10 o 10:00

  10. #10
    Użytkownik Awatar Misiekemeryt160
    Dołączył
    Aug 2008
    Imię
    Łukasz
    Auto
    Mazda MPS
    Skąd
    NDZ / SK
    Posty
    1,089

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez PeJot Zobacz posta
    Niestety mało komu chce się robić remont i jak rozmawiam z ludźmi to mają już 3. silnik, przy okazji każdy był mocniejszy od poprzedniego
    Skąd ja to znam

    szlif u nas na warmi i mazurach nie jest drogi. chca za 1 cylinder 50zł czyli 200zł za rzedową czwórkę.

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •